سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام بیش از سه میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال سه میلیون و ۸۴۳ هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده است.

آقای مردانی گفت: در فروردین‌ماه امسال یک میلیون و ۵۸۵ هزار قطعه، اردیبهشت‌ماه یک میلیون و ۳۳۰ هزار قطعه و خردادماه تاکنون ۹۲۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است.

میزان جوجه‌ریزی در فروردین‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۳۰ درصد افزایش و اردیبهشت و خردادماه نسبت به مدت مشابه پارسال تغییری نداشته.

در ابتدای اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها خرید مرغ کاهش یافت و هم‌اکنون مرغ در بازار استان به قیمت ۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش می‌رسد و تا حدودی خرید مرغ افزایش یافته است و مرغ مازاد تولیدی منجمد و یا از استان صادر می‌شود.


بیشتر بخوانید


با توجه به حذف ارز ترجیحی و جایگزین شدن آن با ارز نیمایی قیمت هر کیلوگرم ذرت از ۱۹۰۰ تومان به ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان، هر کیلوگرم جو از ۱۸۰۰ تومان به ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان و هر کیلوگرم سویا از ۳۲۰۰ تومان به ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.

چهارمحال و بختیاری رتبه دوم تولید شیر را دارد و پارسال بیش از ۳۰۲ هزار و ۸۰۰ تن شیر در استان تولید شد که پیش‌بینی می‌شود که امسال به ۳۰۹ هزار و ۴۰۰ تن برسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.