سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای پویش کاغذ‌های مهربانی در قزوین

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین از آغاز پویش کاغذ‌های مهربانی با هدف جمع آوری کتب درسی باطله در مدارس استان خبر دارد.

ساسان شهری سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین گفت:طرح جمع‌آوری کتاب و دفاتر باطله دانش آموزان به منظور تجهیز آزمایشگاه و کارگاه‌های مدارس انجام می‌شود و دانش آموزان قزوینی در قالب این طرح که "کاغذ‌های مهربانی" نام دارد می‌توانند دفاتر و کتب باطله خود را برای شرکت در این کار معنوی به مدیران مدارس تحویل دهند.

 به گفته وی با اجرای این طرح و گسترش آن در جامعه بازیافت کاغذ بطور جدی دنبال شده و می‌تواند کمک شایانی به حفظ محیط زیست کند و علاوه بر این با اجرای مطلوب این طرح و درآمد حاصل از آن می‌توان آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مدارس را به صورت مناسبی تجهیز کرد.

این مسئول می گوید این طرح از امروز تا پایان شهریور ماه در مدارس استان اجرا می‌شود و مدارس و همچنین ادارات دولتی می‌توانند در این طرح خداپسندانه شرکت کنند و با همکاری یکدیگر گامی مؤثر در ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف کاغذ برداشته شود.

شهری می گوید اجرای این طرح می‌تواند منجر به کاهش واردات کاغذ شده و به صرفه جویی ارزی نیز منجر شود.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین گفت: رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به اولیا و شهروندان ما را در اجرای این طرح یاری کنند تا بخشی از کتاب‌های دانش آموزان که پس از امتحان پایان سال به سطل‌های زباله ریخته می‌شود برای بازیافت و تولید کتاب تازه و حتی ساخت مدرسه مورد استفاده قرار گیرد.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.