سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت استفاده از ماسک در اماکن سربسته

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: استفاده از ماسک در اماکن سربسته و دارای تجمع حتی در شهرهای آبی و کم‌خطر کرونایی نیز همچنان ضروری است.

پژمان عقدک گفت: بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، هم‌اکنون بیشتر شهرستان‌های کشور و استان در وضعیت آبی (کم خطر) کرونایی قرار دارند، اما مساله مهم این است که هنوز ویروس کرونا در جامعه وجود دارد و مردم باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی و زدن ماسک را بویژه در محیط‌های شلوغ و سربسته رعایت کنند.

به گفته او هنوز هیچ ابلاغیه‌ای از ستاد ملی مقابله با کرونا در باره منتفی شدن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی صادر نشده است، هنوز ارائه خدمات در برخی از فرایند‌های اداری منوط به تزریق ۲ دز واکسن کرونا بوده و در اداره‌ها و اماکن عمومی و سربسته استفاده از ماسک الزامی است و اگر فردی رعایت نمی‌کند باید به او تذکر داد.

عقدک درمورد برخی از موارد مانند اعزام به سفر حج تمتع نیز منوط به تزریق سه دُز واکسن کروناست، گفت: اگر وضعیت کرونایی برخی شهر‌ها آبی و کم‌خطر می‌شود مفهومش این نیست که مردم می‌توانند بدون ماسک به محیط‌های سربسته و شلوغ بیایند و هیچیک از شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند، زیرا هنوز خطر ابتلا به این بیماری وجود دارد.

اومی گوید: هنوز حدود ۶۰۰ هزار نفر در استان اصفهان حتی یک دُز واکسن کرونا را هم دریافت نکرده‌اند، همچنین هنوز ۶۱ درصد از جمعیت واجد شرایط در کشور دُز سوم واکسن کرونا را دریافت نکرده اند و ضعف سیستم ایمنی در کشور وجود دارد و از طرفی بسیاری از افراد نیز شیوه‌نامه‌های بهداشتی را بطور کامل رعایت نمی‌کنند بنابراین اگر موج جدیدی از ابتلا به کرونا در برخی نقاط دنیا اتفاق بیفتد ممکن است به کشورمان نیز برسد.

عقدک با اشاره به آخرین آمار کرونا در استان اصفهان گفت: روند ابتلا، بستری و مرگ و میر همچنان نزولی و رو به بهبود است و در آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ نیز تعداد شهرستان‌های آبی افزایش یافت و فقط هشت شهرستان استان در وضعیت زرد قرار دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:احتمال اینکه در هفته‌های آینده همه شهرستان‌های استان در وضعیت آبی قرار بگیرند وجود دارد بشرط اینکه مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت و واکسیناسیون خود را کامل کنند.

طبق آخرین رنگبندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ در استان اصفهان اردستان، تیران و کرون، چادگان، خور و بیابانک، دهاقان، سمیرم، فریدونشهر و نایین در وضعیت زرد (خطر متوسط) و سایر شهرستان‌ها در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.