سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بایدن: هنوز درباره سفر به عربستان تصمیم نگرفته‌ام

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد دربرنامه سفر خود به خاورمیانه تصمیم برای عربستان سعودی اتخاذ نکرده است.

خبرگزاری رویترز امروز (شنبه) اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون در برنامه خود برای سفر به منطقه نتوانسته تصمیمی درباره سفر به عربستان سعودی بگیرد.

در حالی که هفته گذشته بایدن از احتمال سفر خود به عربستان گفته بود، اکنون می‌گوید برنامه سفر خود به عربستان را تاکنون مشخص نکرده و نتوانسته در این باره تصمیم بگیرد.

برخی منابع می‌گویند که بایدن که قصد سفر به اروپا و سرزمین‌های اشغالی در اواخر مه جاری میلادی (ژوئن) را دارد، در حال برنامه‌ریزی برای سفر به عربستان سعودی هم هست.

کاخ سفید هم اعلام کرد که بایدن احساس می‌کند «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، به دلیل نقش داشتن در قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار سعودی نشریه واشنگتن پست، در ترکیه در سال ۲۰۱۸، چهره‌ای «منفور» است.

به دنبال ادامه‌دار شدن درگیری‌های نظامی در اوکراین و تلاطم‌های پیاپی در بازار نفت و نیز افزایش قیمت سوخت در کشور‌های غربی به ویژه آمریکا، واشنگتن به دنبال تقویت روابط خود با شاهزاده‌های سعودی بوده است.

از طرفی پیش‌تر از این منابع خبری هفته گذشته اعلام کرده بودند در بحبوحه تلاش ریاض و واشنگتن برای بهبود روابط متشنج میان طرفین و همچنین تدارک برای سفر جو بایدن به عربستان سعودی، دو هیئت از عربستان قصد دارند به واشنگتن سفر کنند.

اولین هیئت از عربستان قرار است در تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) به واشنگتن برود و «مجید بن عبدالله القصابی» ریاست این گروه را برعهده خواهد داشت. «خالد الفالح» وزیر سرمایه‌گذاری سعودی، نیز هیئت دوم را سرپرستی می‌کند که بناست اواخر ماه جاری میلادی به واشنگتن بروند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
7891
۱۱:۲۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
ببین جو حالا یا میری یا به زور میبرنت. ولی نفت سوریه رو بیخیال. صاحب داره.
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
تو رو خدا زودتر برو بن سلمان دق کرد
7891
۰۲:۵۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
عجب !!!