سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۴۰ نفر از مدعیان مصدومیت شیمیایی در سردشت ویزیت و معاینه شدند

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران سردشت گفت: با برگزاری کمیسیون پزشکی مدعیان مصدومیت شیمیایی، ۵۴۰ نفر که پرونده آن‌ها تایید نهایی شده بود، ویزیت و معاینه شدند.

احمد بیورانی گفت: پانزدهمین مرحله از کمیسیون پزشکی مدعیان مصدومیت شیمیایی با حضور ۶ پزشک متخصص به منظور تعیین تکلیف و ارزیابی موارد جدید ادعای مصدومیت شیمیایی بمدت دو روز در کلینیک تخصصی مصدومان شیمیایی خاتم الانبیاء این شهرستان برگزار شد.

بیورانی می گوید: در این شهرستان تاکنون ۱۳ هزار نفر مدعی مصدومیت شیمیایی هستند که برای ۲ هزار نفر از این تعداد احراز سکونت شده بود همچنین از این تعداد نیز پرونده ۵۴۰ نفر که از ماه‌ها پیش ثبت نام کرده و مدارک و مستندات آن‌ها تکمیل و دارای اسکن ریه بودند، ویزیت شدند.

او گفت: در کمیسیون پزشکی ۶ پزشک شامل دو پزشک متخصص ریه، دو پزشک متخصص چشم، یک پزشک متخص پوست و یک متخصص روانپزشک حضور داشتند طی ۲ روز با سه جلسه کاری تعداد ۳۱۰ نفر آقا و ۲۳۰ نفر بانو ویزیت و مورد معاینه پزشکان متخصص قرار گرفتند.

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران سردشت گفت: در چهارده مرحله گذشته برای بیش از هزار و ۵۰۰ نفر مصدوم و جانباز شیمیایی پرونده تشکیل و تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته‌اند.

او با بیان اینکه برگزاری کمیسیون همچنان ادامه خواهد داشت، می گوید: اعلام نتیجه نهایی کمیسیون بعد از بررسی نهایی در اداره کل کمیسیون پزشکی تهران متعاقبا اعلام خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.