سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان:

کتابخانه‌های عمومی باید رویدادمحور و مناسبتی حرکت کنند

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان گفت: کتابخانه‌های عمومی باید رویدادمحور و مناسبتی حرکت کنند و برگزاری مسابقه‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی امروز در حاشیه بازدید از کتابخانه عمومی اردستان در گفتگو با خبرنگاران گفت: نزدیک به ۳۰۰ کتابخانه عمومی و مشارکتی در ۲۸ شهرستان استان اصفهان فعالیت دارند که ۲۱۱ واحد آن عمومی و بقیه مشارکتی است.

تشکیل هیات اندیشه‌ورز در کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها برای تولید فکر و اندیشه، رفع چالش‌های پیش روی این واحد‌ها با استفاده از ظرفیت مردم و ارگان ها، فعال‌تر کردن کتابخانه و ایجاد فضای شاداب و نشاط‌آور برای جذب مخاطب از برنامه‌های پیش روی کتابخانه‌های عمومی خواهد بود.

به گفته او کتابخانه‌های عمومی باید رویدادمحور و مناسبتی حرکت کنند و برگزاری مسابقه‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی جشن‌ها با استفاده از ظرفیت مردمی را در دستور کار خود قرار دهند.

فعال کردن کودکان که منجر به فعال شدن بزرگتر‌ها می‌شود و دعوت از خانواده برای حضور در کتابخانه‌ها در قالب یک طرح و تصویب آن در انجمن کتابخانه‌ها و کار چهره به چهره برای افزایش مطالعه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام معتمدی با اشاره به لزوم ساخت کتابخانه مرکزی در اردستان گفت: این شهرستان باید با حمایت انجمن کتابخانه‌ها، کمک و مساعدت شهرداری، پیگیری و همکاری مسوولان عالی شهرستان و استفاده از توانمندی نیکوکاران نسبت به ساخت کتابخانه مرکزی اقدام کند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان معتقد است اگر مشارکت مردم در فعالیت‌ها باشد بسیاری از کمبود‌ها رفع می‌شود و کار به خوبی پیش خواهد رفت.

اردستان که با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است، ۶ باب کتابخانه شامل چهار کتابخانه شهری و ۲ روستایی با ۱۰۰ هزار و ۲۰۰ جلد کتاب و حدود پنج هزار نفر عضو فعال دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.