سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جاری شدن رود نفت در مرز عراق، سوریه و اردن+ فیلم

رسانه‌های خبری تصاویری از جاری شدن رودی از نفت در مرز عراق، سوریه و اردن منتشر کردند.

شبکه تلویزیونی رووداو با پخش تصاویری از جاری شدن رودخانه‌ای از نفت در مرز‌های عراق، سوریه و اردن خبر داد که تعجب و شگفتی کاربران و ناظران اقتصادی را در پی داشت. سه کشور مذکور تاکنون واکنشی به این خبر نداشته و توضیحات بیشتری درباره آن منتشر نکرده اند.

این در حالی است که اردن و عراق توافق کردند که یک خط لوله گاز در کنار یک خط لوله نفت از عراق به شهر عقبه اردن به منظور تامین  صادرات نفت خام و گاز عراق و همچنین تامین نیاز‌های طرف اردنی، احداث کنند.

همچنین طبق داده‌ها و گزارش‌های رسیده، اردن عملیات اکتشاف گاز گسترده‌ای را در قلمرو خود آغاز کرده است. این در حالی است که امان به دنبال غلبه بر مشکل قیمت بالای انرژی و واردات گاز طبیعی از چندین منبع است.

 وزارت نفت عراق، بر اساس آمار اولیه منتشر شده از سوی شرکت بازاریابی نفت عراق «SOMO» مجموع صادرات و درآمد‌های حاصل شده در ماه مه را ۱۰۲ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۲۰ بشکه، با ارزشی بالغ بر ۱۱.۴۳۶ میلیارد دلار اعلام کرد. محمد سعدون، نماینده عراق در سازمان کشور‌های صادرکننده نفت «اوپک» نیز اخیرا اعلام کرده بود که این سازمان با افزایش تولید نفت این کشور به ۴.۵ میلیون بشکه در روز از ماه ژوئن موافقت کرده است.

مرز عراق و اردن،  ۱۷۹ کیلومتر است (۱۱۱ متر) طول و از سه نقطه با سوریه در شمال به سه نقطه با عربستان سعودی در جنوب ادامه دارد.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.