سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نخستین جشنواره فتیر مسکه خراسان شمالی

مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با هفته میراث صنایع‌دستی، نخستین جشنواره سه‌روزه فتیر مسکه خراسان شمالی به میزبانی شیروان برگزار شد.

علی مستوفیان گفت: این جشنواره به همت شهرداری شهرستان شیروان از پنج‌شنبه ۱۹ خردادماه از ساعت ۱۸ الی ۲۲ با برنامه‌های متنوع و شاد برگزار شد و به مدت ۳ شب متوالی ادامه دارد و از شبکه استانی اترک نیز پخش می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: خوراک سنتی و محلی یکی از مظاهر فرهنگی باارزش هر کشوری است که حفظ و شناساندن این مهارت‌ها مانند هر کار فرهنگی و تاریخی از اهمیت فوق‌العاده برخوردار است.

مستوفیان افزود: برپایی ۵ غرفه صنایع‌دستی، پخت فطیر و غذا‌های محلی، بازی‌های بومی و محلی و برپایی سیاه‌چادر عشایر را از دیگر برنامه‌های اجرایی در حاشیه این جشنواره در شیروان عنوان کرد.

فتیرمسکه، نوعی از خوراک محلی از کره محلی گوسفندی و یا گاوی است که در فصل بهار تهیه می‌شود، مهارت پخت این غذای پُرطرفدار با شماره ۱۴۳۵ به‌عنوان میراث ناملموس مردمان خراسان شمالی ثبت ملی شده است.

فتیر مسکه یکی از غذاهای بسیار مقوی است که چاشنی آن دوغ است. برای از بین بردن و خنثی کردن چربی کره بعد از خوردن این فتیر خوشمزه مرسوم است که از دوغ تازه محلی استفاده می‌شود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.