سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار دامپزشکی در خصوص ابتلا به تب کریمه کنگو

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در خصوص ابتلای افراد به تب کریمه کنگو هشدار داد.

اصغرزاده گفت: تب کریمو کنگو بسیار خطرناک است و اگر کسی به این بیماری مبتلا شود و درمان نشود، به صورت صد درصد جان خود را از دست خواهد داد.

او گفت: بیماری تب کریمو کنگو از ۴ طریق منتقل می‌شود؛ طریقه اول آن گزیده شدن گوسفند به وسیله کنه، دوم گزیده شدن انسان به وسیله کنه، سوم کشتن کنه به وسیله دست انسان و چهارم انتقال به وسیله تنفس از انسان به انسان است.

اصغرزاده گفت: تاکنون در خراسان جنوبی هیچ مورد ابتلایی به ویروس تب کریمو کنگو گزارش نشده است، اما باید گفت کنه‌ای که مبتلا به این ویروس باشد در استان وجود دارد و مردم و دامداران باید هشیار باشند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: هم اکنون کانون‌های این ویروس که سگ‌های بلاصاحب میدان‌های دام، کشتارگاه‌ها و روستا‌های مرزی است از سوی اداره کل دامپزشکی استان سمپاشی می‌شوند.

او گفت: از سوی دیگر اصلی‌ترین راه انتقال این ویروس ذبح غیرمجاز دام و قاچاق دام است.

اصغرزاده گفت: با توجه به نزدیک شدن به عید قربان و ذبح دام‌های بیشتر، مردم و دامداران گوشت‌های دام را ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند تا این ویروس از بین برود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: هنگام ذبح و تکه کردن گوسفند افراد حتما دستکش در دست داشته باشند و رعایت موارد بهداشتی را در نظر بگیرند.

او گفت: تاکنون ۱۳ نفر در ایران به بیماری تب کریمو کنگو مبتلا شده اند و یک نفر نیز جان خود را از دست داده است.

علائم ابتدایی این بیماری مانند سرماخوردگی است و پس از آن تبدیل به خونریزی‌های زیر پوستی و در نهایت سبب کاهش پلاکت خون فرد می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.