سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غربالگری شنوایی بیش از ۱۸ هزار نوزاد و کودک در یزد

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان یزد از غربالگری شنوایی ۱۸ هزار و ۳۸۵ نوزاد و سه هزار و ۹۸۵ کودک سه تا پنج سال در استان خبر داد.

ناصرصباغ زادگان گفت: ماحصل این غربالگری شناسایی ۴۶ کودک و نوزاد با اختلال شنوایی بود که به مراکز تخصصی ارجاع شدند.

او می گوید: برنامه غربالگری شنوایی نوزادان از سال ۸۴ در استان یزد آغاز شد و از همان ابتدا تلاش بر این بود پوشش برنامه رشد قابل توجه‌ای داشته باشد و این در آمار و گزارش عملکردی استان بسیار مشهود است.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان یزد گفت: هرچه بتوانیم نتیجه این کار را شفّاف‌تر و دقیق‌تر بدست بیاوریم ورودی ما در حوزه معلولیت و توانبخشی کاهش پیدا می‌کند.

او می گوید: ۹۹ درصد و حتی در برخی سال‌ها صد در صد از متولدین در استان غربالگری شنوایی شدند.

این موضوع را صباغ زادگان در کارگاه کشوری ارزشیابی برنامه غربالگری شنوایی مطرح کرد.

صباغ زادگان گفت: یکی از اقدامات خوب بهزیستی یزد در تعامل با مرکز بهداشت، مهمور کردن کارت واکسیناسیون نوزادن به غربالگری شنوایی است.

به گفته او، هر نوزادی که بدو تولد غربالگری شنوایی می‌شود، مهر سبزی روی کارت واکسیناسیون وی زده می‌شود که این در پیگیری بعدی بسیار کمک‌کننده است و در صورتی که تست‌ها انجام نشده باشد، در ماه‌های بعد ارجاع داده می‌شود.

معاون بهزیستی استان یزد گفت: با راه اندازی مرکز پیگیری غربالگری در سال ۸۹ تمام مواردی که نیاز به ارجاع دارند برای پیگیری نهایی و حصول به نتیجه به این مرکز ارجاع می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.