سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرادی:

بیمه کشاورزی بهترین اهرم حمایتی دولت از فعالان بخش کشاورزی است

معاون خدمات بیمه‌ای مدیریت بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۱ هزارو ۸۲۰ بیمه نامه کشاورزی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در استان صادر شده است.

جمشید مرادی گفت: بیمه کشاورزی بهترین اهرم حمایتی دولت از فعالان بخش کشاورزی است و کشاورزان تاکنون ۲۶۰ میلیارد ریال حق بیمه پرداخت کرده اند.

او می گوید: برنامه تکلیفی بیمه ای این استان در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بیش از ۲۹۶ میلیارد ریال می باشد که تاکنون ۹۰ درصد آن محقق شده است.

به گفته معاون خدمات بیمه‌ای مدیریت بانک کشاورزی استان، بیش از ۶۳ هزار و ۹۱۴ هکتار از اراضی کشاورزی این استان  تاکنون زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته که این محصولات زراعی پاییزه شامل گندم و جو آبی و دیم، عدس، نخود دیم است.

مرادی می گوید: در این زمینه بیش از ۲۴ هزارو ۱۹۶ بیمه نامه برای محصولات زراعی این استان صادر شده است.

او گفت: همچنین محصول باغات در برابر عوامل قهری زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته و تاکنون بیش از ۱۸هزار و ۵۶۶ بیمه نامه با سطحی بیش از پنج هزار و ۵۹۹هکتار زیر پوشش بیمه قرار دارد که روند عملیات بیمه باغات همچنان ادامه دارد.

به گفته مرادی، باغات لیمو، مرکبات، انگور، بادام آبی و دیم، سیب، انگور، گردو، انار، آلو و آلوچه و هلو زیر پوشش بیمه قرار دارند.

معاون خدمات بیمه‌ای مدیریت بانک کشاورزی می گوید: همچنین هفت هزارو ۷۹۳ بیمه نامه تنه درختان به مساحت ۲ هزارو ۵۷۰ هکتار در سال زراعی جاری در این استان صادر شد.

او گفت: از این تعداد بیمه‌نامه  صادر شده در استان ۵۵ فقره مربوط به بخش آبزیان، ۱۱ هزارو بیمه‌نامه مرتبط با دام و ۴۰۶ بیمه‌نامه در حوزه طیور صادر شد.

مرادی می گوید: سطح بیمه شده محصولات کشاورزی، آبزیان در استان شامل ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار قطعه ماهی ، ۴۹۶ هزار راس دام و ۶ میلیون و ۵۶۳ قطعه مرغ است.

به گفته معاون خدمات بیمه‌ای مدیریت بانک کشاورزی استان، حق بیمه کشاورزان استان ۸۸۰ میلیارد ریال است که از این میزان ۲۶۰ میلیارد ریال  سهم کشاورزان و ۶۲۰ میلیارد ریال  سهم دولت بوده است.

او گفت: بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال غرامت در بخش های مختلف کشاورزی مربوط به سال زراعی قبل در استان به حساب بهره‌برداران واریز شده است.

مرادی می گوید: در سال زراعی جاری  خشکسالی در مناطق گرمسیری و سرمازدگی در مناطق سردسیری موجب خسارت به درختان و زراعت شده  که پس از ارزیابی و بررسی خسارت مستندات در سامانه جامع بیمه محصولات کشاورزی بارگذاری و پس از برداشت محصولات میزان خسارت وارده پرداخت خواهد شد.

سالانه ۹۷۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود و این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.