سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجات جان کوهنورد ۸۲ ساله کاشانی از مرگ حتمی

کارشناسان مرکز اورژانس کاشان، کوهنورد کاشانی حادثه دیده در کوه‌های منطقه خنب را از مرگ حتمی نجات دادند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: کارشناسان اورژانس پس از دریافت اعلام یک مورد انسداد راه هوایی (بسته شدن راه تنفس و ورود شی به ریه) به مرکز ارتباطات بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

حسین ریاحی گفت: کارشناسان پس از طی کردن مسیر از طریق آمبولانس و موتورلانس به محل حادثه کوهنورد ۸۲ ساله را که راه تنقسش هنگام خوردن صبحانه مسدود و دچار کاهش سطح هوشیاری شده بود پس از اقدامات درمانی مناسب از مرگ حتمی نجات دادند.

او می‌گوید: کارشناسان اورژانس کوهنورد حادثه دیده را در مسیر برگشت همراه با نیرو‌های اعزامی هلال احمر به آمبولانس منتقل کردند و با هوشیاری کامل به بیمارستان بهشتی تحویل دادند.

به گفته او، ماموریت نجات کوهنورد حادثه دیده توسط کارشناسان مرکز اورژانس سپهری‌نیا و عبدی انجام شد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: کوهنورد حادثه دیده در بیمارستان شهید بهشتی به اتاق عمل منتقل و مسدودی ریه بیمار نیز از سوی پزشکان بیمارستان انجام شد.

ریاحی گفت: بیمار دقایقی قبل از اتاق عمل خارج و مورد مراقبت‌های لازم بخش قرار گرفت.

نزدیک به ۹۳ هزار تماس سالانه در کاشان با ۱۱۵ گرفته و روزانه ۸۰ ماموریت از سوی امدادگران اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام می‌شود.

۲۳ پایگاه امداد و نجات شامل ۱۳ پایگاه شهری و ۱۰ پایگاه جاده‌ای در منطقه کاشان با ۴۵ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و نزدیک به ۱۹۰ نفر نیروی عملیاتی و ستادی در اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان به مردم منطقه خدمات ارایه می‌دهند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

برچسب ها: نجات کوهنورد ، کاشان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.