سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار سطح زرد هواشناسی در محدوده مناطق ساحلی خوزستان

 مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی در محدوده مناطق ساحلی استان و آب‌های شمال خلیج فارس، از ملوانان و صیادان منطقه خواست در تردد دریایی احتیاط کرده و مسایل ایمنی و حفاظتی را رعایت کنند تا دچار حادثه احتمالی نشوند.

محمد سبزه زاری گفت: بررسی و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد از ظهر روز جمعه ۲۰ خرداد تا یکشنبه ۲۲ خرداد، آب‌های ساحلی استان و شمال غرب خلیج فارس تحت تاثیر وزش باد‌های متوسط تا شدید، مواج و توفانی است.

او  گفت: با توجه به تغییرات آب و هوایی، توصیه می‌شود دریاروی محدود و از فعالیت شناگران، گردشگران در آب‌های منطقه و فراساحل جلوگیری شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: با توجه به شرایط جوی پیش رو، احتمال آسیب رسیدن به قفس‌ها و تور‌های صیادی، غرق شدن شناگران، و واژگونی قایق‌های کوچک صیادی در مناطق ساحلی خوزستان وجود دارد.

این مقام مسئول  از فعالان بخش دریایی خواست تا ۲ روز آینده به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی، فعالیت خود را متوقف کنند.

آقای سبزه زاری گفت: تا یکشنبه هفته آینده با شمالی شدن جریانات جوی و تضعیف نسبی سامانه جنب حاره‌ای، شاهد کاهش نسبی دما تا سه درجه و کاهش میزان رطوبت هوا در بیشتر مناطق خوزستان به ویژه مناطق مرکزی و جنوبی استان خواهیم بود.

روز‌های نخستین هفته جاری با تقویت زبانه کم فشار جنب حاره‌ای، بیبشتر مناطق خوزستان شاهد استقرار هوای بسیار گرم و دمای بالای ۴۹ درجه سانتیگراد بالای صفر بود.

افزایش مصرف آب و برق، بروز برخی خاموشی غیربرنامه‌ای و کاهش تاب آوری شبکه توزیع برق از پیامد‌های هوای گرم و شرجی در خوزستان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.