سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاشت خرفه برای اولین بار در خرامه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه از کاشت گیاه دارویی خرفه برای اولین بار در سطح ۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

ایرج دهقانی با  اشاره به اینکه عملیات کاشت خرفه در ششم خردادماه امسال انجام شده است گفت: بذور این گیاه به صورت دست پاش و به میزان ۱۲ کیلوگرم در هر هکتار در اراضی شهرک ایثار از توابع بخش مرکزی شهرستان خرامه کاشته شد.

او گفت: عملکرد گیاه خرفه از ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلوگرم در هکتار بسته به مرغوبیت خاک، تغذیه و آبیاری متغیر است و پیش بینی برداشت ده تن محصول در شهریور ماه از این مزرعه  را داریم.

دهقانی اصلاح الگوی کشت و جایگزینی گیاهان کم آب بر در زمان خشکسالی را یک راهکار مدیریتی در تامین امنیت غذایی دانست و گفت: مناسب بودن نوع گیاه مورد کاشت با شرایط اقلیمی حاکم بر منطقه و تقاضای بازار ارتقاء وضعیت اقتصادی جامعه را به دنبال دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرامه گفت:  این گیاه دارویی به دلیل داشتن ترکیبات مغذی مختلف مانند انواع ویتامین ها، مواد معدنی، اسید‌های چرب ضروری و آنتی اکسیدان‌ها در بهبود گردش خون، کاهش کلسترول، سلامت پوست، جلوگیری از ابتلاء به سرطان دستگاه گوارش و تقویت و سلامت قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او گفت: بیش از یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی خرامه به کشت گیاهان دارویی از جمله خاکشیر، زیره، زوفا، مریم گلی، ختمی، زعفران، گل محمدی و گلنار فارسی اختصاص یافته است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.