سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ریالی و وزنی صادرات استان یزد در دو ماهه نخست امسال

رئیس سازمان صمت استان یزد گفت: یزد پیشرو در صادرات کالا‌های غیرنفتی است و امسال صادرات استان بیش از بیست درصد رشد داشته است.

محمدرضا علمدار یزدی در حاشیه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی گفت: سازمان صمت در سال گذشته در حوزه صنعت ۴۲۹۱ ثبت سفارش داشته که ۸۳ درصد کل ثبت سفارش‌ها را شامل می‌شود. حوزه بازرگانی با ۷۹۳ پرونده، ۱۵ درصد و حوزه معدن با ۸۶ پرونده ۲ درصد کل پرونده‌ها را شامل می‌شود. این آمار در سال جدید در حوزه صنعت ۶۶۰ پرونده معادل ۹۶ درصد، حوزه معدن با ۱۵ پرونده و حوزه بازرگانی با ۱۶ پرونده هرکدام معادل ۲ درصد ثبت سفارش‌ها را شامل می‌شوند.

او گفت: عمده ثبت سفارش‌های سازمان صمت مرتبط با ورود ماشین آلات صنعتی است.

رییس سازمان صمت گفت: در سال قبل میزان صادرات استان به لحاظ وزنی سه میلیون و ۱۱۳ هزار تن و به لحاظ ارزش دلاری بیش از ۴۹۱ میلیون دلار بوده که به لحاظ وزنی رشد ۵ درصدی و به لحاظ دلاری رشد ۳۳ درصدی داشته است.

علمدار گفت: رتبه استان یزد در میزان صادرات غیرنفتی در کشور هشتم است و این رتبه تقریبا مدام حفظ شده و حتی گاهی که تغییر کرده جزء پنج استان برتر کشور در حوزه صادرات غیر نفتی قرار گرفته‌ایم.

او گفت: صادرات استان در دو ماهه نخست امسال به لحاظ وزنی ۲۱ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۲۹ درصد رشد داشته است.

علمدار همچنین گفت: در کارگروه توسعه صادرات، تقویم برگزاری نمایشگاه‌های استان مورد تصویب قرار گرفت که سی و پنج نمایشگاه را تا پایان سال شامل می‌شود.

رئیس سازمان صمت گفت: کار‌های زیربنایی مدیریت هوشمند حمل و نقل جاده‌ای انجام شده و سازمان صمت جلسه‌ای مشترک با سازمان راهداری در خصوص سیستم جامع تجارت خواهد داشت که در رصد و مدیریت هوشمند بازار اثر گذار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.