سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از ۲۰ هنرمند دارای نشان ملی صنایع دستی در شیراز

در مراسم پاسداشت روز جهانی صنایع دستی در شیراز از ۲۰ هنرمند پیشکسوت و دارای نشان ملی این رشته تجلیل، همچنین از تندیس مدافعان سلامت و کتاب کاشی هفت رنگ رونمایی شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس  در آیین روز جهانی صنایع دستی که با حضور مدیران استان و شهری، هنرمندان و صنعتگران در آرامگاه سعدی برگزار شد، گفت: این مراسم با حضور هنرمندان و مسئولان مربوطه است و به منظور جلب حمایت‌ها و مشارکت برای رونق، تولید، فروش بهتر صنایع دستی و برند سازی محصولات برگزار شد.

موید محسن نژاد گفت: در فارس ۸۰ رشته صنایع دستی فعال است که: ۲۳۰ هزار هنرمند این هنر را زنده نگه داشته اند و فارس به عنوان متنوع‌ترین رشته‌های صنایع دستی در کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی صنایع دستی فارس نیز گفت: به هنرمندان تازه وارد تا ۱۵ میلیون تومان تسهیلات بدون بهره پرداخت می‌شود.

همتی گفت: اتحادیه پیگیر راه اندازی تعونی مسکن هنرمندان صنایع دستی نیز است که امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته، امسال شاهد راه اندازی تعاونی مسکن صنایع دستی باشیم و زمینی به این امر اختصاص داده شود تا هنرمندان این رشته اصیل صاحب کارگاه یا ملک شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.