سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زیرساخت های گردشگری رود رونه باشت توسعه می یابد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹ میلیارد ریال بودجه برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری منطقه رود رونه باشت اختصاص یافت.

سعید طالبی پور گفت: از این مبلغ پنج میلیارد ریال برای توسعه  زیرسازی جاده دسترسی و چهار میلیارد ریال دیگر برای تعمیر سرویس‌های بهداشتی، آبخوری، سکوهای نشینمن و آلاچیق‌های رود رونه باشت هزینه می‌شود.

"مسیر ناهموار جاده دسترسی به رود رونه از گلایه های همیشگی گردشگران در این منطقه بوده است."

او می گوید: عملیات اجرایی سنگ فرش منطقه گردشگری رود رونه به میزان ۶۰۰ مترمربع با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل منابع مالی استانی نیز در سال گذشته انجام شده است.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، پیش از این امکاناتی نظیرآلاچیق ،سکوهای نشیمن ، سرویس های بهداشتی و مخازن ذخیره آب در منطقه گردشگری رود رونه هزینه شده بود.

طالبی پور گفت: اردوگاه گردشگری رود رونه در زمینی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع با داشتن آب و هوایی مطلوب در نزدیکی مناطق گرمسیری جنوب کشور سالیانه پذیرای هزاران گردشگر است.

او با اشاره به نزدیکی سواحل زیبای رودرونه در نزدیکی شهر باشت و قرار داشتن در مسیر استان های جنوبی خوزستان و بوشهر به می گوید: این منطقه یکی از مهمترین مقاصد گردشگری این شهرستان است.

منطقه گردشگری رود رونه با آمیزه‌ای از طبیعت بکر در سایه سار جنگل‌های بلوط و بادام، بناهای تاریخی، منظرگاهی بدیع و رنگ کمانی از جاذبه‌های طبیعی است در جنوب کهگیلویه و بویراحمد و در ۱۰ کیلومتری شهر باشت قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.