سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمپاشی بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان فامنین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین از سمپاشی بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زیرکشت غلات این شهرستان در مرحله پوره آفت سن خبر داد.

منصور خزایی گفت: اطلاع رسانی از طرق مختلف نصب بنر در محل مدیریت، فضای مجازی و کانال‌هایی اجتماعی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی انجام شده و در یک ماه گذشته طرح سمپاشی علیه آفت پوره سن در سطح ۱۰ هزار ۵۰۰ هکتار از اراضی غلات آبی و دیم شهرستان فامنین انجام شده است.

به منظور حفظ محصولات راهبردی گندم و جو، تثبیت امنیت غذایی و رصد و پایش مزارع غلات، کارشناسان شبکه مراقبت شهرستان فامنین در روستا‌ها حاضر شده و اطلاع رسانی لازم برای افزایش اطلاع و دانش کشاورزان، دهیاران، اعضا شوراها، سمپاشداران و مددکاران ترویجی را انجام می‌دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت: با توجه به فرصت محدود باقیمانده برای سمپاشی مزارع غلات، پایش و رصد مزارع غلات آلوده و اطلاع رسانی به تولید کنندگان با قید فوریت در دستور کار شبکه مراقبت و پیش آگاهی شهرستان فامنین قرار دارد.

عملیات سمپاشی مزارع باید قبل از تخم ریزی سن مادر انجام گیرد تا از میزان تراکم زیاد در پوره سن جلوگیری شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت: به منظور بهبود تولیدات کشاورزی، مبارزات موثری در مراحل آفت سن مادر و پوره سن غلات در این شهرستان اجرایی شده که همچنان تداوم دارد.

او گفت: علف‌های هرز از جمله عوامل محدود کننده تولید و رقیب سختی در جذب آب و مواد غذایی برای غلات به شمار می‌روند به همین دلیل در سه هزار و ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی غلات شهرستان فامنین سمپاشی علف‌های هرز نیز انجام شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.