سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخشش فرد محکوم به قصاص پس از ۱۴ سال در اهواز

یک محکوم به قصاص با رضایت اولیاء دم در اهواز پس از ۱۴ سال بخشیده شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: ۱۴ سال پیش در پی بروز اختلافی بین دو خانوار درگیری و نزاع رخ داد که نهایتاً در این میان یک نفر بر اثر تیراندازی به قتل می‌رسد. 

علیرضاباوی می گوید: با تشکیل پرونده در شعبه ۲ دادگاه کیفری یک خوزستان و طی مراحل قانونی و رسیدگی قضایی، در نهایت رأی بر محکومیت متهم به قصاص نفس، صادر شد. 

به گفته او در این چند سال بزرگان و خیرین فراوانی برای جلب رضایت اولیاء دم واسطه شدند، ولی نتیجه‌ی حاصل نشد و خانواده مقتول بر قصاص قاتل اصرار داشتند. 

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: پس از ارجاع پرونده به شعبه ۵۰ شورای حل اختلاف ویژه عشایر، با هماهنگی دبیر شعب شورای حل اختلاف ویژه عشایر و همکاری اعضای ستاد صبر و همیاران صلح و دعوت از معتمدین محلی و برگزاری چندین جلسه و بحث و تبادل نظر، زمینه صلح و سازش بین طرفین حاصل گردید و رضایت اولیای دم اخذ و قاتل پس از ۱۴ سال از چوبه دار نجات پیدا کرد و این پرونده با مصالحه مختومه شد. 

به گفته این مقام مسئول در سطح استان اقدامات بسیاری ارزشمندی در جهت آزادی زندانیان و ایجاد صلح و سازش بین پرونده‌ها از جمله پرونده‌های قتل صورت گرفته است و امیدواریم روز به روز این کار خیرخواهانه گسترش و توسعه پیدا کند. *

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.