سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی طرح بی‌سیم دیجیتال عرصه‌های منابع طبیعی

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری گفت: طرح بی‌سیم دیجیتال در راستای ارتباط دهی در عرصه‌های منابع طبیعی راه‌اندازی شده است.

علی نقی حیدریان گفت: افزایش ارتباط رادیویی قرقبانان، کاهش هزینه‌های اداری و تماس با عوامل حفاظتی در منطقه از اهداف راه اندازی این طرح است.

هم‌اکنون ۳۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزدای در سطح کشور فعال است، اجرای طرح شبکه رادیویی منابع طبیعی کشور از سال ۹۹ شروع شد و مجوز فعال شدن و راه‌اندازی شبکه رادیویی ۱۵ استان دیگر نیز آماده شد و راه‌اندازی و تجهیز همه مراکز استان‌ها به این شبکه در دستور کار سالجاری این سازمان قرار دارد.

استفاده از شبکه بی‌سیم منابع طبیعی از سال ۷۰ با استفاده از دستگاه‌های آنالوگ آغاز شده بود، که با گسترش تکنولووژی و استفاده از موبایل شبکه‌های بی‌سیم غیر فعال شده بود و با توجه به اهمیت موضوع اجرای این طرح مورد تاکید سازمان قرارگرفت.

۱۲۹ میلیون هکتار از منابع طبیعی کشور تثبت مالکیت شده است

با اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و در راستای تثبت مالکیت اراضی ملی، ۱۲۹ میلیون هکتار از منابع طبیعی کشور تثبیت مالکیت شده است.

اجرای طرح کاداستر اراضی ملی از سال ۹۳ تصویب و مقرر شده بود، که در برنامه پنج ساله این طرح اجرایی شود که به دلایل مختلف از جمله نبود زیرساخت، کمبود اعتبارات و سایر مشکلات تا پایان سال ۹۸ که پایان برنامه پنج ساله بود، ۲۸ درصد اراضی ملی سنددار شد.


بیشتر بخوانید


در ۲ سال گذشته با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله قوه قضاییه، سازمان ثبت اسناد و املاک و سارمان منابع طبیعی اعتبار مناسبی برای اجرای این طرح اختصاص داده شد و سند مالکیت ۷۰ درصد اراضی ملی کشور تثبیت و سند صادر شد.

هم‌اکنون از مجموع ۱۳۷ میلیون هکتار منابع ملی کشور، ۱۳۲ میلیون هکتار تثبیت مالکیت شده و در سامانه ثبتی سند اسناد و املاک کشور تثبیت شده و ۱۲۹ میلیون هکتار نیز سند مالکیت تک برگی صادر شده است.

در کل ۹۷ درصد اراضی ملی کشور تثبیت مالکیت شده و پیش بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه سالجاری سه درصد باقیمانده نیز به انجام برسد در ۶ ماهه دوم سالجاری اختلافات و مشکلات حوزه کاداستر اراضی ملی رفع شود.

وزارت جهاد کشاورزی، تهیه و صدور سند کاداستر اراضی کشاورزی را آغاز کرده است، برای صدور سند اراضی ملی تثبیت پلاک انجام شده و مستثنیات پلاک مشخص شده و تداخلی برای صدور سند اراضی کشاورزی وجود ندارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
استفاده از پهپاد هم میتواند برای دید بهتر و کنترل محیط زیست موثر باشد
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
استفاده از پهپاد هم میتواند برای کنترل و دیدن فضای بیشتر محیط زیست کوثر باشد.