سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

تولید محصولات کشاورزی حوضه آبریزدریاچه ارومیه با رویکرد زیست محیطی

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: تولید محصولات استراتژیک در حوضه آبریز دریاچه ارومیه با نگاه زیست محیطی در دستور کار قراردارد.

محمد جواد عسگری ظهر سه شنبه در جریان بازدید از سد کانی سیب شهرستان پیرانشهر در آذربایجان غربی و بررسی مسائل و مشکلات کشاورزی منطقه، گفت: با توجه به محدودیت منابع کشور فضا باید به گونه‌ای مدیریت شود که بتوان تولیدات کشاورزی دانش بنیان و اشتغال آفرین را توسعه داد.

او گفت: دنیا در بحث امنیت غذایی دچار یکسری مناقشات امنیتی شده است و توسعه کشت گلخانه‌ای، توسعه کشت در اراضی شیب دار و اصلاح الگوی کشت باید مورد توجه مسئولان باشد تا در تولید بخش کشاورزی به خودکفایی رسید.

رئیس کمسیون کشاورزی آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: تأمین حق آبه سدها و نیز آب مورد نیاز کشاورزان که دغدغه جدی آنان است، سعی می‌شود با برنامه ریزی های بهینه محقق شود.

عسگری می گوید: شهرهای جنوبی استان آذربایجان غربی به ویژه شهرستان پیرانشهر دارای ظرفیت ویژه ای در زمینه کشاورزی و قابلیت تولید محصولات مطلوب و با کیفیت است که نباید این ظرفیت مورد غفلت واقع شود.

تعدادی از معاونین وزارت جهاد کشاورزی و رئیس کمسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در طی روزهای ۱۸ و ۱۹ خرداد ماه به منظور بررسی مسائل کشاورزی استان به آذربایجان غربی سفر کرده‌اند.

بازدید از سد کانی سیب در پیرانشهر، بازدید از ایستگاههای پمپاژ آب، کارخانه بذر و آرد از جمله برنامه‌های رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و هیأت همراه در سفر امروز به شهرستان پیرانشهر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.