سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی سازمان انرژی اتمی:

دوربین‌های فراپادمانی دیگر اجازه ثبت و ضبط فعالیت‌های هسته‌ای را ندارند

بهروز کمالوندی گفت: اقدامات دیگری هم در نظر است و امیدواریم به خودشان بیایند؛ نمی‌شود ایران همکاری داشته باشد ولی آنها رفتار نامناسبی داشته باشند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگویی با صدا و سیما درباره بیانیه سازمان انرژی اتمی در خصوص توقف فعالیت‌ تعدادی از دوربین‌های فراپادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران گفت: مبنای این اطلاعیه این است که با توجه به این‌که همکاری‌های گسترده‌ای با آژانس داشتیم، متاسفانه رفتار آژانس مناسب این همکاری نبوده و از طرفی کشورهای غربی به خصوص سه کشور اروپایی و آمریکا تحرکاتی را علیه کشور ما آغاز کردند، تصمیم گرفته شد بخشی از همکاری ها که فراتر از پادمان بود و جزو تعهدات ما نبود و مبنای حسن نیت برای ما داشت که این‌ها را انجام می‌دادیم، مثل ضبط برخی فعالیت‌ها توسط دوربین‌های آژانس و دستگاه سنجش غنای بر خط یا فلومتر، امروز دستور داده شد فعالیت‌هایشان را قطع کنند. 

وی با بیان این‌که در گذشته هم قرار نبود اطلاعات این‌ها مگر در حالت پذیرش شرایط ایران به آنها داده شود و مبنا هم مبنای قانونی اقدام راهبردی مجلس برای صیانت از منافع ملت ایران بود، اظهار داشت: ما این اطلاعات را به آنها نمی‌دادیم و از امروز هم این اطلاعات دیگر ضبط نمی‌شود. در یکی از سایت‌ها حضور یافتم و از نزدیک بر قطع فعالیت‌های تعدادی از این دوربین‌ها نظارت کردیم که هموطنان در جریان باشد که این اقدام عملی امروز انجام شد.

 اقدامات دیگری هم در نظر است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین یادآور شد: اقدامات دیگری هم در نظر است و امیدواریم آنها به خودشان بیایند و جواب همکاری ایران را با همکاری بدهند. نمی‌شود ایران همکاری داشته باشد ولی آنها رفتار نامناسبی از خودشان نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد از دوربین‌های آژانس پادمانی هستند و ما متعهد به پادمان هستیم و آنها کماکان فعالیت خود را انجام می‌دهند. دوربین‌هایی که قرار است فعالیتشان قطع شود و امروز از بعضی سایت‌ها شروع کردیم، دوربین‌های فراپادمانی است و اطلاعاتی ضبط می‌شد که بعدا می‌توانست توسط آژانس استفاده شود و ما این اطلاعات را دیگر در اختیار آژانس نمی‌گذاریم و امیدواریم با اقداماتی که انجام می‌شود اینها به خودشان بیایند و روش و منش خود را عوض کنند.

کمالوندی ادامه داد: با این رویکرد نمی‌توانند انتظار داشته باشند که ایران در قبال عدم همکاری آنها و سوءنیت آنها همکاری گسترده داشته باشد. جلساتی با آژانس داشتیم و خود من با آنها مذاکره داشتم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: متاسفانه گزارشی که مدیرکل آژانس داده منعکس کننده این همکاری‌ها و حسن نیت نبوده و امیدواریم این رویکرد را عوض کنند.

به گزارش فارس، سازمان انرژی اتمی از قطع فعالیت‌ تعدادی از دوربین‌‌های فراپادمانی آژانس خبر داد و اعلام کرد: از امروز فعالیت‌ دوربین‌های فرا‌پادمانی دستگاه اندازه گیری بر خط سطح غنا OLEM‌ و فلومتر آژانس قطع می‌شود که دستور آن به مسئولان مربوطه داده شده است. سازمان انرژی اتمی در این بیانیه همچنین یادآور شده است: البته بیش از ۸۰ درصد از دوربین‌های موجود آژانس دوربین‌های پادمانی هستند که کمافی‌السابق فعالیت این دوربین‌ها ادامه خواهد یافت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
دشمني از اين واضح تر
تا كي بايد صبر كنيم و پاسخ قاطع نديم
انرژي هسته اي
، برجام فقط براي عقب نگه داشتن ما و سرگرمي اونها است
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
فقط برخورد قاطع و فوري دستگاه هاي مسؤل رو مي طلبه .
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
اقدام متقابل و فوري علاج خروج از بن بست هسته اي و برجام هست
تا كي ما ضرر كنيم و امريكا و اروپا از هسته اي و برجام سود كنند
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
مثل ترور سردار سليماني ، دانشمندان هسته اي و ديگر شهدا در توهم انتقام و برخورد /: درماندهيم /
خدايا اين مسولين بي عرضه و خائن رو رسوا كن
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
بهتر ايران هم تمام تعهدات خودش رو تعليق كنه
هركجا عقب نشيني كرديم ، ضربه بيشتر خورديم و امريكا و اروپا هم گستاخ تر شدند
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
اصلا چرا بايد انرژي هسته اي خود را به چوب حراج بذاريم
و اجازه دخالت بيگانه را بديم
آيا امريكا و اروپا هم اجازه. دخالت در امور انرژي هسته اي خود را به ما مي دهند ؟
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
مسولين سازمان انرژي اتمي ايران ترسو و خائن هستند
اگر طي بد عهدي سال هاي گذشته برخورد قاطع مي كردند ، امريكا و اروپا منت ما رو مي كشيدند
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
اگه دست سپاه بود مثل توقيف نفتكش يوناني پاسخ قاطع به اين كفار مي داد .
حيف كه ملت و مردم از اين چند مديريتي كشور آسيب مي بينند.
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
خسته نباشی پهلوان
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
بیش از ۸۰ درصد از دوربین‌های موجود آژانس دوربین‌های پادمانی هستند که کمافی‌السابق فعالیت این دوربین‌ها ادامه خواهد یافت.
بیش از 80 درصد و فقط قطع دو دوربین !!!!!!!!!!!! بقیه کمافی السابق به فعالیت ادامه می دهند !!!!!!!!!!!!!!! شما چرا دارید می لرزید جناب کمالوندی ؟ شما که یک سخنگو بیشتر نیستید.
Saeid Kordzangeneh
۰۱:۳۰ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
ایران فقط شعار میده که دوربینها خاموشه این نسخه فقط برای ما ایرانی ها ولی اروپا یی ها همچنان دوربین برایشان روشن است
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
برای همیشه