سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پایان معاملات ۱۸ خرداد

شاخص کل بورس ۴ هزار و ۹۱۱ واحد رشد کرد

شاخص کل بورس با رشد ۴ هزار و ۹۱۱ واحد در تراز یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۲۲۹ واحد متوقف شد.

امروز چهارشنبه (۱۸ خرداد) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد ۳۸۱ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۷۶۹ واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۴ هزار و ۹۱۱ واحد در تراز یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۲۲۹ واحد متوقف شد.

آقای کوروش آسایش تحلیلگر بازار سرمایه گفت: امروز شاخص کل و شاخص هم وزن وضعیت متعادلی داشته اند، اما در رابطه با ارزش و حجم معاملات باید همچنان گفته شود که مقدار آن کم است. از جمله مهم‌ترین خبرهای اثر گذار بر روند امروز بازار نامه وزارت صمت به بورس کالا در رابطه با خروج خودرو از بورس کالا بود، موضوعی که گروه خودرویی را تحت تاثیر قرار داد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۲ هزار و ۵۶ میلیارد تومان رسید. «حکشتی»، «شستا» و «فملی» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «خودرو» و «خگستر» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با رشد ۲ هزار و ۳۵۳ واحد روی پله ۴۲۱ هزار و ۴۰۱ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۳ هزار و ۸۸۰ میلیارد سهم به ارزش ۲ هزار و ۵۶ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۱۰۸ واحد روی پله ۲۰ هزار و ۹۴۶ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۸۹۲ میلیارد و به ارزش ۷۶۰ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های حکشتی، شستا و فملی به ترتیب با ۳۶۴.۱۴، ۳۲۹.۹۳ و ۳۰۲.۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های ومعادن، شبریز و البرز به ترتیب با ۴۸.۵۱، ۴۵.۳۷ و ۴۳.۶۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در شاخص کل فرابورس

نماد‌های بپاس، زاگرس و شگویا به ترتیب با ۳۵.۳۶، ۱۰.۶۶ و ۹.۳۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های دماوند، رنیک و زقیام به ترتیب با ۲.۹۴، ۱.۵۴ و ۱.۴۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۵۱ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فلزات اساسی»، «شیمیایی» و «فرآورده نفتی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های خزر، سپا‌ها و سهگمت بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های قثابت، فسازان و شلعاب بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های ددانا، زکشت و زدشت بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت میهن، ومعلم و حسیر بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، فردا و کمند و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، انرژی ۱ وپارند در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اراد ۱۰۵، اراد ۱۰۵ و اعتماد و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اراد ۱۰۵، اعتماد و اوصتا در بورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

نماد‌های فملی ۲، صیبا ۵۰۳ و غذیر ۲ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های فملی ۲، شستا و کمند بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اراد ۷۰۴، اراد ۱۰۴۴ و اعتماد بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کرمان، کارا ۲ و کارا ۴ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.