سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده‌باش پزشکی قانونی درپی حادثه قطار مشهد - یزد؛

هنوز هیچ جسدی تحویل پزشکی قانونی نشده است

جانشین رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: با تلاش بی وقفه، شناسایی و تعیین هویت پیکرهای قربانیان را انجام می‌دهیم.

حاج منوچهری گفت: به دلیل همجواری محل حادثه با شهرستان طبس، تیم بحران در پزشکی قانونی این شهرستان تشکیل شد، همچنین تیم بحران بیرجند در حال اعزام به محل وقوع حادثه است.

او گفت: به پزشکی قانونی استان یزد نیز آماده باش داده شد و مدیرکل استان در ستاد بحران استانداری مستقر شده است و علاوه بر استان‌های خراسان جنوبی و یزد، به دو استان همجوار هم دستورات لازم برای کمک به این دو استان صادر شده است تا در صورت لزوم برای تعیین هویت سریع‌تر قربانیان وارد عمل شوند.

به گفته او برای تعیین هویت قربانیان در صورت نیاز و چنانچه از روی علائم ظاهری قابل شناسایی نباشند، آزمایش ژنتیک انجام می‌شود که در این صورت نسبت به فراخوان بستگان نزدیک این عزیزان اقدام خواهد شد.

برچسب ها: پزشکی قانونی ، بحران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عمار
۱۴:۵۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
اولا قطار با هر سرعتی هم که ترمز میخ بگیرد نباید از ریل خارج شود مگر اینکه ریل و چرخهای قطار مشکل داشتند ثانیا اگه دقت کنید همه واگنها که از ریل خارج شدند سالم افتادند روی زمین و له لورده و مچاله نشدند و جای تشکر از سازندگان واگنهای مستحکم استاندارد ساز ایمن را دارد ثالثا اگر تمامی مسافران قطار هم همچون مسافران خودروهای شخصی و مسافران اتوبوسها و مسافران هواپیما و مسافران کشتیهای مسافر بری هنگام نشستن روی صندلیهاشون و یا تخت خوابهاشون کمربندهای ایمنی نجاتشون را می بستند انقدر زیاد آمار مسدومین و فوتیهای این حادثه انقدر زیاد نبود و اگر هم صندلیها و تخت خوابهای قطار فاقد کمربند ایمنی نجات هستند می بایست برایشان کاربگذارند مطمعنا هنگامی که قطار در حال حرکت یهو ترمز میخ گرفته همه مسافران با شدت هر چه تمام تر به اطراف محکم برخورد کردند و شدت ضربات وارده به جسمشان باعث کشته شدنشان و مسدوم شدنشان شده در صورتی که اگر کمربند استاندارد با کیفیت ایمنی صندلیهاشون و تخت خوابهاشون رو بسته بودند جز چند نفر مسدوم سطحی انگشت شمار که سرپایی هم درمان می شدند و جراحات سطحی داشتند اینچونین مسدومان و کشته شدگانی نداشت . برای مغفرت و شادی ارواح کشته شدگان این حادثه بفرستیم رحم الله من یقرا الفاتحه مع اخلاص و صلوات و به بازماندگانشان تسلیت عرض می کنیم برای بازماندگانشان از درگاه الهی خداوند جل جلاله طلب صبر اجر می کنییم و باید دیه و خسارات وارده مختلف به خانواده های بازماندگان کشته شدگان و مسدومان پرداخت شود . والسلام و صلوات التماس دعا .