سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صحنه هنر کرمان به روحی واگذار شد

طی مراسمی که با حضور معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار شد، روحی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان انتخاب شد.

مراسم تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ‌ و ارشاد استان کرمان امروز با حضور مسئولان استانی و هاشمی معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار برق شهر کرمان  برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این مراسم گفت: علت اشرف بودن انسان بر سایر مخلوقات، اصالت روح، فکر و اندیشه  است. 

او می گوید: خداوند نوشتن را به انسان آموخت تا خلاقیت و هنر و ارتباط با همنوع را تنظیم کند و اینجا است که وزارت فرهنگ و ارشاد، جایگاه خود را نشان می دهد و دایره فرهنگ و ارشاد دایره وسیعی است .

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کرمان هر چه  افراد دیانت بالاتری داشته باشند، عقلانیت آن ها قوی تر می شود و هر چه  تجربه افراد و انگیزه  آن ها بالاتر باشد، توان مناسب برای ماموریت بیشتر است و کارها بهتر انجام می شود. 

او گفت: همه رسانه ها، هنرمندان و کسانی که می توانند خلاقیتی داشته باشند در این ماموریت تعریف می شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی می گوید: در مدتی که با علیزاده مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان کار کردم در دیانت، اخلاق و صبر نمونه بود. 

 محمد رضا علیزاده، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این مراسم گفت: استان کرمان، بیشترین هنرمند درجه یک را دارد؛ ولی با وجود اینکه جزو  بهترین ها هستند؛ اما  دنبال مطالبه گری و کسب رتبه نیستند. 
 
او می گوید: طی مدت خدمت در اداره ارشاد تلاش کردم سپر بلای جامعه فرهنگی و هنری باشم و برای ایجاد فضای توام با آرامش و به دور از حاشیه  سیاست هایی را به کار بستم.
 
به گفته علیزاده شانیت عرصه فرهنگ، بالاتر از اقتصاد و سیاست است؛ اما مظلوم ترین حوزه است و کار کردن در این حوزه با توجه به نگاه رهبری سخت است. 
 
او گفت: جشنواره شعر رضوی را با چنگ و دندان حفظ کردیم و  جشنواره موسیقی نواحی که در حال تخریب بود؛ حفظ کردیم.
 
به گفته مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان طی امسال ۵ رویداد ملی در کرمان برگزار شد. 
 
علیزاده ضمن تبریک به محسن روحی، مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برای او آرزوی موفقیت کرد.
 
محمدرضا پورابراهیمی، نماينده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: یکی از ظرفیت های شادی و نشاط در جامعه، ابزار هنر است.
 
او می گوید: بعد از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، نگاه به کرمان تغییر کرده و این شهر پایتخت مقاومت اسلامی است و امروز باید تصویر عزت و افتخاری که سردار برای ما فراهم کرده است، نشان داده شود.
 
به گفته پورابراهیمی از وزیر ارشاد اسلامی خواسته ایم، کرمان را قطب رويدادهای فرهنگی، هنری و مقاومت نامگذاری کنند و  انتظار داریم، این موضوع  پیگیری شود و آماده کمک به وزیر هستیم.
 
محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در این مراسم با تبریک دهه کرامت گفت: اسم دهه کرامت از کرمان شروع شد و زمان جعفری مدیرکل سابق فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان کرمان، جشنواره شعر رضوی آغاز شد. 
 
او می گوید: بنگاه های اقتصادی در کرمان باید کمک کنند  تا  بتوانیم در کارهای فرهنگی پیشرفت کنیم.
 
 استاندار کرمان گفت: شهید سلیمانی، مورد علاقه آزادگان جهان می باشد و ظرفیت بسیار بزرگی است و یپشنهاد می کنیم جشنواره هنری شهید سلیمانی به صورت سالانه در چند بخش  برگزار شود.
 
 محسن روحی، مدیر کل  جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این مراسم گفت : جهاد فرهنگ‌ و هنر، تولید محتوا است و  توانایی ها را باید بشناسیم و آن ها را ارتقا دهیم و مراقب باشیم، اشتباه نکنیم که جبران اشتباه سخت است. 
 
او می گوید : پروژه‌های ناتمامی داریم که باید تمام شوند و  باید هزینه و فایده ای فکر کنیم. 
 
روحی گفت: من روی اهتمام چهره‌ های فرهنگ و هنر استان کرمان  امید دارم و از  تمام کسانی که راهکار داشته باشند و کمک کنند، استقبال می کنم. 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.