احمد محمودزاده گفت: معاونت پرورشی و فرهنگی باید مدارس غیر دولتی را همانند مدارس دولتی ببیند؛ چرا که این مدارس به عدالت آموزشی کمک قابل توجهی کرده و بار بزرگی را از دوش آموزش و پرورش بر میدارند.
محمودزاده با بیان این که چند برنامه اصلاحی در دستور کار قرار دارند، گفت: برنامه اول، اصلاح قوانین و مقررات است که از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است. برنامه دوم نیز مربوط به بخش مدیریتی سازمان بوده که همان واحد صدور مجوزها است و قصد داریم تا در تعامل با سایر معاونتهای ستاد از جمله معاونت پرورشی و فرهنگی، در راستای اهداف کلان سازمان گام برداریم.
به گفته محمود زاده بستر حضور معاونتهای دیگر از جمله معاونت پرورشی و فرهنگی در مدارس غیردولتی فراهم است. بنابراین دو انتظار کلی داریم، نخست اهتمام معاونان پرورشی و فرهنگی استانها همانند دغدغه مندی و اهتمام ستاد و معاونت پرورشی و فرهنگی و دوم اجرایی شدن برنامه ها، جشنواره ها، مسابقات و فعالیتهای پرورشی در مدارس غیردولتی مانند مدارس دولتی.
بیش از ۱۸ هزار مدرسه غیر دولتی در کشور وجود دارند که یک میلیون و ۸۷۰ هزار دانش آموز در آنها تحصیل میکنند و تقاضای افزایش فعالیتهای پرورشی و فرهنگی دارند.
۲۳۰ هزار دانش آموز در مناطق آزاد تجاری حضور دارند که اکثریت آنها در مناطق محروم هستند و نیاز به حضور مشاور دارند. در ۳۳۵۰ مدرسه هیئت امنایی کشور، یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز تحصیل میکنند.