سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهربان:

ورزش را سیاسی نمی‌کنیم

دبیر فدراسیون کشتی گفت: با دعوت از آمریکا برای حضور در جام تختی نشان دادیم ورزش را سیاسی نمی‌کنیم.

ابراهیم مهربان درباره برگزاری رقابت‌های کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی، گفت: از ماه‌ها قبل برای حضور آمریکا در جام تختی دعوت‌نامه ارسال کرده بودیم و نگاه ما به مسئله ورزش غیر سیاسی است. برخلاف آمریکایی‌ها که سال گذشته با سیاسی کردن ورزش، برای سفر تیم ملی کشتی آزاد به این کشور مانع تراشی کردند تا مسابقه بین 2 تیم ملی کشتی برگزار نشود.

چهل و دومین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی روز‌های ۱۹ و ۲۰ خردادماه به میزبانی تنکابن استان مازندران برگزار می‌شود.

او گفت: زمان زیادی برای نوشتن چرخه با توجه به نظرات کارشناسان صرف شده و پایبندی به این مسیر انتخابی، عدالت محوری در انتخاب ملی پوشان را تداوم می‌بخشد تا ملی پوشان بر اساس یک مکانیزم انتخاب شوند. تاجیکستان، اتریش و یکی 2 تیم دیگر هم اعلام آمادگی کرده بودند که در نهایت مسابقات تنکابن با حضور ۲ تیم خارجی و کشتی گیران مطرح داخلی در سطح مناسبی برگزار می‌شود.

رقابت‌های جام تختی، چهارمین مرحله چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد است و نفرات برتر مراحل قبلی مجوز حضور در این جام را پیدا کرده‌اند. با توجه به اعلام کادر فنی، تنها نفرات اول مسابقات جهانی نروژ و نفرات اول رقابت‌های قهرمانی آسیا از حضور در جام تختی معاف شده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.