سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماری های قلبی و عروقی شایع‌ترین علل مرگ و میر در استان کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، شایع‌ترین علل مرگ و میر در استان کرمانشاه را بیماری‌های قلبی و عروقی دانست که ۴۵ درصد علت مرگ و میر در استان را شامل می‌شود و گفت : این بیماری با کمک آموزش و انجام ورزش و رعایت رژیم غذایی مناسب به راحتی قابل پیشگیری است.

ابراهیم شکیبا گفت : حدود ۸ تا ۱۰ درصد افراد در جامعه به دیابت مبتلا هستند و با آموزش و رعایت رژیم غذایی سالم این بیماری قابل کنترل و درمان است، اما شایع‌ترین علت کوری و قطع عضو و نارسایی کلیه در جهان بیماری دیابت است و این در حالی است که دیابت نوع ۲ با یک آموزش ساده کاملا قابل پیشگیری است.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ارتقاء و پیشرفت بهداشت و سلامت جامعه با همراهی و همکاری همه ارگانها، ادارات، سمن‌ها و خیرین میسر خواهد شد و افرادی که در حوزه بهداشت سرمایه گذاری می‌کنند، سلامت مردم را ضمانت می‌نمایند.

در شرایط عادی توجه و حمایت خاصی از بخش بهداشت صورت نمی‌گیرد، این در حالی است که با صرف هزینه‌های بسیار کم در قالب ارایه آموزش‌های لازم و موثر در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف و اجرای سایر برنامه‌های مرتبط در حوزه بهداشت در راستای افزایش شاخص‌های بهداشتی جامعه، به راحتی می‌توان از صرف هزینه‌های هنگفت درمان بیماری‌ها جلوگیری کرد.

نیرو‌های تلاشگر و فعال بهداشتی نه تنها در شرایط سخت و بحرانی کرونا بلکه برای حفظ سلامت مردم و ارتقاء شاخص‌های بهداشتی جامعه همواره با تمام توان پای کار بوده و هستند، اینجاست که ارزش کار بهداشت و نیرو‌های بهداشتی مشخص می‌شود و در بحث ارتقاء بهداشت، نیازمند مشارکت همگانی و بین بخشی هستیم.

نیرو‌های پر تلاش بهداشتی با ارائه خدمات و آموزش‌های لازم به مردم نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت مردم برعهده دارند که کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.