سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سی‌ان‌ان: آمریکا در حال تحقیق درباره عامل خودی در حمله سوریه است

ارتش آمریکا در حال تحقیق درباره حضور سربازی آمریکایی به عنوان عاملِ خودی در حمله به پایگاهی در سوریه در ماه آوریل است.

سه مقام دفاعی و همچنین بیانیه ارتش آمریکا از تلاش ارتش این کشور برای بررسی این موضوع که آیا یک سرباز آمریکایی به عنوان عاملی خودی  در حمله به یک پایگاه آمریکایی در شمال سوریه در ماه آوریل نقش داشته است، خبر دادند.

سی‌ان‌ان با اعلام این گزارش به نقل از یکی از مقام‌های آمریکایی اعلام کرد که فرد مظنون هم‌اکنون در سوریه نیست.

تحقیقات درباره حمله به سایت «دهکده سبز» (القریة الخضراء) را معاونت جنایی ارتش و دفتر تحقیقات ویژه نیروی هوایی آمریکا انجام می‌دهد، اما تا به امروز اتهامی به فردی وارد نشده است.

ارتش آمریکا در بیانیه‌ کنونی خود اعلام کرد: «معاونت جنایی ارتش و دفتر تحقیقات ویژه نیروی هوایی آمریکا در حال انجام تحقیقات مشترک درباره این حادثه هستند، تاکنون یک مظنون احتمالی که یکی از نیرو‌های آمریکایی، هست شناسایی شده است. البته در این مرحله، این مسائل تنها در حد ادعا مطرح می‌شوند، همه مظنونان بی‌گناه فرض می‌شوند؛ مگر اینکه در دادگاه قانونی محکوم شوند. تحقیقاتی اکنون در حال انجام است، که ممکن است شواهد کافی برای شناسایی عامل یا مجرمان و شواهد کافی برای اطمینان از محکومیت در دادگاه داشته باشد. در حال حاضر اطلاعات بیشتری منتشر نخواهد شد.»

منابع خبری در تاریخ ۷ آوریل (۱۸ فروردین) سال جاری اعلام کردند که در جریان حمله راکتی به پایگاه نظامیان ائتلاف بین‌المللی با فرماندهی آمریکا در نزدیکی میدان نفتی «العمر» واقع در شرق سوریه ۴ نظامی آمریکایی مجروح شدند.

در همان زمان منابع محلی عنوان کردند که در پی این حمله، پایگاه آمریکا دچار آتش سوزی شده و مسئولیت این حمله را هیچ گروهی بر عهده نگرفته است.

این برای دومین بار در ماه آوریل بود که نیرو‌های آمریکایی در میدان نفتی «العمر» مورد هدف قرار گرفتند.

اکنون مقاماتی به خبرگزار سی‌ان‌ان گفتند که حمله در نیمه‌های شب اتفاق افتاد و فیلم‌های امنیتی ۲ مورد از حرکت سریع یک چهره را نشان می‌دهد، البته مشخص نیست که دو قطعه فیلم یک فرد را نشان می‌دهد یا خیر.

هیچ یک از مقامات اطلاعاتی درباره انگیزه احتمالی این حمله نداشتند. ۴ سرباز مجروح در این حادثه به دلیل صدمات مغزی تروماتیک تحت درمان قرار گرفتند، اما بعداً در ماه آوریل به خدمت بازگشتند.

در حال حاضر دولت بایدن حدود ۹۰۰ نیرو در سوریه دارد، پس از این حادثه، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) تحقیقات در این باره را آغاز کرد، اما پس از آنکه مشخص شد الگوی انفجار ناشی از آتش‌سوزی نبوده، این مسئله به معاونت جنایی ارتش آمریکا محول شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
آمریکاییا خودشونم فهمیدن تو سوریه سر کارن