سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوریس جانسون از سلب رای اعتماد نجات یافت

نخست وزیر انگلیس توانست مجددا رای اعتماد نمایندگان پارلمان این کشور را جلب کند.

رسانه‌های خبری اعلام کردند که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، روز دوشنبه از عدم رای اعتماد در داخل حزب محافظه کار نجات یافت. جانسون سرانجام با کسب ۲۱۱ رای موافق در برابر ۱۴۸ رای مخالف توانست رای اعتماد نمایندگان را کسب کند و بر سمت خود باقی بماند.

به گزارش الجزیره، جانسون در سخنانی پس از کسب رأی اعتماد دوباره در پارلمان این کشور با اشاره به اینکه انگلیس به علت تورم بالا با شرایط دشواری مواجه است، گفت: «نتیجه این رأی گیری، قاطع و تعیین کننده بود و ما را به سوی وحدت بیشتر سوق می‌دهد. باید اختلافات را کنار بگذاریم و رأی اعتماد دوباره فرصت ادامه روند تقویت اقتصاد را برای ما فراهم می‌کند. ما از طریق مهار هزینه‌های ناشی از افزایش سطح مخارج زندگی بر رفع نیاز‌های مردم تمرکز می‌کنیم.»

بوریس جانسون امروز (سه شنبه) قرار است درباره جلسه پارلمان در کابینه سخنرانی کند.

نخست وزیر انگلیس با وجود نجات از رای عدم اعتماد یا یک  شورش بزرگ در حزب محافظه کار جانسون بر سر رسوایی موسوم به پارتی گیت شاهد  ضربه‌ای به اقتدار خود است. جانسون پنجاه و هفت ساله هنگام ورود به مراسم شکرگزاری ملکه در کلیسای جامع سنت پل در روز جمعه (۳ ژوئن) توسط طرفداران سلطنتی هو شد و مورد تمسخر قرار گرفت. جانسون که در سال ۲۰۱۹ به پیروزی گسترده‌ای در انتخابات دست یافت، پس از برگزاری مهمانی در دفتر و محل سکونت خود در خیابان داونینگ و زمانی که انگلیس  برای مقابله با همه گیری کرونا در قرنطینه بود، تحت فشار فزاینده‌ای قرار گرفت. این رای ضربه‌ای به جانسون بود و پس از ماه‌ها رسوایی جایگاه او را در میان مردم به خطر انداخته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.