سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسیدگی به ۷۹۰ پرونده تخلف حوزه سلامت در فارس

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اعلام کرد که از ابتدای سال به ۷۹۰ فقره پرونده تخلف حوزه سلامت در این استان رسیدگی شده است.

غلامرضا سالاری گفت: پرونده‌های تخلف حوزه سلامت مربوط به بخش‌های بهداشت، دارو و درمان بوده است، به خبرنگاران گفت: متخلفان این حوزه براساس حکم مراجع رسیدگی کننده، به ۱۰ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شده‌اند.

او گفت: در پرونده‌های بهداشتی احکامی همچون تعطیلی موسسه غیرمجاز، خط تولید غیرمجاز، درج در پرونده، امحاء کالای غیربهداشتی و .. نیز صادر شده است، گفت: بیشترین تخلف در ارتباط با این حوزه مربوط به رعایت نشدن بهداشت توسط اصناف بوده است.

سالاری گفت: اخذ وجه اضافه در بخش درمان، رعایت نشدن فرمول تایید شده در پروانه ساخت مواد خوراکی توسط تولید کنندگان و تخلفات موسسات غیرمجاز درمانی به ترتیب بیشترین فراوانی تخلفات در حوزه دارو، بهداشت و درمان بوده است.

او گفت: ارتباط مستقیم حوزه بهداشت، دارو و درمان با سلامت جامعه، حساسیت دو چندانی را در حوزه نظارتی و رسیدگی به پرونده‌های این بخش ایجاد کرده است لذا علاوه بر تشدید گشت‌های نظارتی با همکاری دستگاه‌های متولی، در روند رسیدگی نیز با توجه به مصوبه سران قوا مبنی بر تشدید مجازات‌های تعزیرات، جرایم سنگینی اعمال و اجرا می‌شود.

مدیر کل تعزیرات استان فارس از شهروندان تقاضا کرد : هرگونه تخلفات در حوزه بهداشت، دارو و درمان را به دانشگاه علوم پزشکی یا سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی گزارش کنند تا ضمن رسیدگی به موارد مورد نظر نسبت به برخورد قانونی با متخلفان، اقدام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.