سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌مندی بیش از ۵۰ درصد جمعیت روستایی با اجرای طرح جهاد آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: در قالب طرح جهاد آبرسانی بیش‌از ۷۸۰ هزار نفر در ۲ هزارو ۸۸۳ روستای استان از آب آشامیدنی بهره‌مند خواهند شد. .

علیرضا قاسمی گفت:  در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و به منظور رفع محرومیت‌زدایی و ارتقای شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی، جهاد آبرسانی به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی کشور به روستاهای فاقد تاسیسات یا دچار تنش آبی استان در حال اجراست.

او گفت:  تمامی ۲۶ شهرستان سیستان و بلوچستان با اولویت‌بندی در اجرا، از این طرح بزرگ آبرسانی بهره‌مند می‌شوند و ارتقای سطح کمی و کیفی آب ۲ هزارو ۸۸۳ روستا با برآورد اعتباری بیش‌از هشت هزار میلیارد تومان از اهداف این طرح بزرگ است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: آبرسانی به یک‌هزارو ۷۵۱ روستا از محل محرومیت‌زدایی، تعداد ۶۳۲ روستا از محل اعتبارات ملی و ۵۰۰ روستا با استفاده از ظرفیت مجمع خیرین آبرسان، طی بازه زمانی ۳۰ ماهه برای این استان برنامه‌ریزی شده است.

قاسمی گفت: در راستای اجرای این طرح‌ها بیش‌از ۶ هزار کیلومتر عملیات لوله‌گذاری انجام می‌شود و شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی در سطح روستاهای استان به ۹۵ درصد ارتقاء خواهد یافت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.