سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بیش از ۱۱۰ امتیاز ویژه در قانون جهش تولید دانش بنیانی‌ها

مدیر کل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: پس از سه سال تلاش با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان بیش از ۱۱۰ امتیاز برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.

عبدالرضا مجد الدین گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال، پس از سه سال تلاش معاونت علمی به همراه مجلس شورای اسلامی قانون جهش تولید مصوب و ابلاغ شد.

به گفته مدیر کل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی در این قانون بیش از ۱۱۰ امتیاز از جمله در حوزه‌های واردات، مالیات، بیمه و به کار گیری سربازان امریه‌ای گنجانده شده است تا انگیزه‌ای برای شرکت‌های فن آور شود تا وارد عرصه دانش بنیان‌ها شوند و یا در گروه خانه‌های خلاق قرار گیرند.

مجدالدین گفت: خانه‌های خلاق نیز همانند شرکت‌های دانش بنیان از امتیازات دانش بنیانی‌ها برخوردار هستند و می‌توانند در زمینه هنر، فیلم سازی، سینما و بازی‌های رایانه ای فعالیت کنند.

به گفته این مقام مسئول یکی دیگر از حمایت‌ها افزودن سطح ۳ دانش بنیانی برای شرکت‌هایی با حداقل پیچیدگی فن آوری است.

او گفت: تا کنون شرکت‌های دانش بنیانی بر اساس میزان خلاقیت و نوع فناوری خود در دو سطح یک و دو قرار می گرفتند و هر کدام از حمایت‌های ویژه خود برخوردار بودند. اکنون با افزودن سطح ۳ دانش بنیانی شرکت‌هایی با فناوری ساده‌تر نیز جزء دانش بنیان‌ها قرار می‌گیرند و می‌توانند از امتیازات ویژه خود استفاده کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.