سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار مگس میوه در باغ های سیاه ریشه

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران به لزوم مدیریت مگس میوه مدیترانه‌ای در باغ های سیاه ریشه و مختلط تاکید کرد.

عبدالرحمن زاغی گفت: شکار مگس میوه مدیترانه‌ای در تله‌های فرومونی ایستگاه‌های پیش آگاهی حوزه شهرستان‌های مرکزی مازندران در هفته اخیر افزایش یافت.

او می‌گوید:با توجه به مساعد شدن شرایط جوی و وجود میزبان‌های مناسب اعم از هلو، شلیل، ازگیل ژاپنی و آلوچه برای ایجاد و گسترش کانون‌های آلوده، پایش مستمر هفتگی ایستگاه‌های پیش آگاهی و بازدید‌های میدانی به ویژه در باغ های سیاه ریشه و اطلاع رسانی به باغداران برای برداشت کامل تمامی میوه‌های رسیده و حذف کامل میزبان از دسترس آفت ضروری است.

به گفته زاغی در باغاتی که در تله‌های پیش آگاهی بیش از ۲ عدد مگس مشاهده شود با مشاوره و نظارت کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاهپزشکی نسبت به نصب حداقل ۲۰ تا ۳۰ تله حاوی جلب کننده‌های غذایی بیولور، سراتراپ، سراتینکس برای شکار انبوه اقدام و در صورتی که تعداد مگس‌های شکار شده در تله‌های پیش آگاهی بیش از ۳ عدد باشد، طعمه پاشی برابر دستورالعمل انجام شود.

او می‌گوید: رعایت بهداشت کف باغ شامل حذف کامل علف‌های هرز، جمع آوری هرگونه میوه ریخته شده و دفن آن در عمق ۵۰ سانتی متری خاک ضروری است.

با توجه به جمعیت پائین حال حاضر مگس میوه، اجرای روش‌های مذکور در کنترل مگس میوه موثر بوده و انجام کاور اسپری منوط به هماهنگی کامل با کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاهپزشکی انجام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.