سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر هیأت هندی در افغانستان به پایان رسید

هیأت هندی در افغانستان می‌گویند بخش صحت و آموزش افغانستان در حال فروپاشی است.

هیأت هندی پس از برگشت از سفر کابل به دهلی‌نو به مقام های وزارت خارجه این کشور گزارش داده اند که امنیت در افغانستان بهتر شده است؛ اما بخش صحت و آموزش در حال فروپاشی قرار دارند.
هیأت هندی دو روز و یک شب را تحت تدابیر شدید امنیتی طالبان در کابل سپری کرده است. این هیأت همچنین از ساختمان سفارت هند دیدن کرده و گفتند که محل آرام و مصونی بوده است.
رسانه‌های هندی می‌گویند هند با فرستادن یک دیپلمات زن در میان هیأت نشان داد که در افغانستان از حقوق زنان حمایت می‌کند و طالبان نیز به حضور این زن اعتراضی نکرده و مانع دیدار‌ها نشدند.
به نوشته این رسانه‌ها برخورد طالبان با این هیأت بدان معناست که این گروه خواهان تعامل با جهان است.
به گفته دیپلمات‌های هندی که از کابل دیدار کرده‌اند، یکی از تغییرات کلیدی و ملموس در کابل بهبود وضعیت امنیتی بود و آنها این احساس را پیدا کرده‌اند که در مقایسه با گذشته، امنیت بهتری تأمین است.
ارزیابی این هیأت هندی نشان می‌دهد که طالبان با وجود برقراری نسبی امنیت در کابل، در بخش‌های مهم دیگر از جمله حکومتداری، صحت و آموزش کاری از پیش نبرده‌اند.
این دیپلمات‌ها در جریان سفر دو روزه به کابل از چهار پروژه‌ای که دهلی در ساخت آن نقش داشته دیدن کرده و دریافته‌اند که بخش صحی و آموزش در افغانستان به شدت نیاز به کمک دارد.

منابع گفته‌اند که این هیأت پس از بازگشت از کابل، برداشت‌های دست اول خود از وضعیت افغانستان تحت کنترل طالبان را با مقام‌های سیاسی و استراتیژیک هند شریک کرده است.

برچسب ها: طالبان ، هند ، امنیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.