سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسب رتبه نخست پلاک‌گذاری دام کشور توسط خراسان رضوی

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از کسب رتبه نخست کشوری در پلاک‌گذاری و هویت بخشی به بیش از هشت میلیون دام سنگین و سبک در استان خبرداد.

احمد داوطلب گفت: این استان با پلاک‌گذاری و هویت بخشی هشت میلیون و ۵۶۱ هزار و ۷۲۵ راس دام سبک و سنگین، رتبه نخست کشور در این زمینه را داراست.

او گفت: از مجموع جمعیت دام پلاک‌گذاری شده، هفت میلیون و ۵۰۴ هزار و ۷۶۵ راس گوسفند و ۵۶۶ هزار و ۵۳۶ راس بز مجموع دام سبک هستند.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هچنین ۴۸۵هزار و ۵۳۰ راس گاو، چهار هزار و ۷۹۲ نفر شتر، ۶۲ راس اسب و ۴۰ راس گاومیش جمعیت دام سنگین پلاک‌گذاری شده استان را تشکیل می‌دهند.

داوطلب گفت: این میزان هویت بخشی دام در استان از زمان آغاز اجرای طرح در نیمه دوم سال ۹۸ تا نیمه خرداد جاری انجام شده است.

او گفت: تعداد کل دام سبک و سنگین خراسان رضوی هشت میلیون و ۶۱۶ هزار و ۳۴۱ راس است که با احتساب پلاک‌گذاری انجام شده، معادل حدود ۹۹ درصد جمعیت دامی استان هویت بخشی شده است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:این رقم چندان دقیق نیست، زیرا جمعیت دام مدام در گردش (ورود و خروج) است، اما هویت‌گذاری ثابت است و در این محاسبه صرفا ورودی محاسبه شده و آمار خروجی از آن کم نمی‌شود و علت این نقص هم ثبت نشدن کشتار، حذف و انتقال دام از استان در سامانه دامپزشکی است.

داوطلب گفت: اطلاعات ثبت شده در این قالب در صورت انتقال به سامانه هویت‌گذاری جهاد کشاورزی، امکان روشن شدن آمار واقعی دام زنده و دارای پلاک استان را فراهم می‌کند.

او گفت: توزیع نهاده بر اساس شماره پلاک هر دام انجام می‌شود و به هیچ وجه بر اساس شماره‌های ثبتی در سامانه نیست بنابراین در توزیع نهاده مشکلی نداریم، اما دقیق بودن آمار سامانه از حیث آمار دام زنده هویت‌گذاری شده دارای اهمیت و نشان از به روز بودن سامانه دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.