سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضربه شدید تحریم‌ روسیه بر اقتصاد آلمان

یک نشریه آلمانی از ضرر میلیاردی بر اقتصاد آلمان به دلیل تحریم‌های روسیه و تلاش برای جایگزین کردن انرژی مسکو خبر داد.

نشریه آلمانی «ولت ام سونتاگ» در گزارشی اعلام کرد تحریم روسیه علیه شرکت‌های آلمانی و همچنین به موجب آن جایگزین کردن انرژی وگاز، برای آلمان در عرض یک سال بیش از ۵ میلیارد یورو هزینه و ضرر خواهد داشت.

این نشریه به نقل از نمایندگان حوزه صنعت در این کشور گزارش داد که تحریم‌های روسیه علیه «گازپروم آلمانیا» و شرکت‌های تابعه آن ممکن است برای مالیات‌دهندگان آلمانی و کاربران گاز سالانه ۵ میلیارد یورو (۵.۴ میلیارد دلار) اضافی هزینه در بر داشته باشد.

در ماه مه، پس از اینکه برلین به دلیل تهاجم حمله روسیه به اوکراین، شرکت گازپروم را تحت مدیریت امینی قرار داد، روسیه هم تصمیم گرفت تامین انرژی «گازپروم جرمانیا» را که زیرمجموعه آلمانی گازپروم بود متوقف کند.

از آن زمان، تنظیم‌کننده انرژی این شرکت مجبور شده است گاز جایگزین را در بازار بخرد تا قرارداد‌های تامین را با شرکت‌های خدمات شهری و تامین‌کنندگان منطقه‌ای آلمان انجام دهد. وزارت اقتصاد آلمان برآورد می‌کند که روزانه ۱۰ میلیون متر مکعب گاز اضافی مورد نیاز است و سخنگوی این وزاتخانه در بیانیه‌ای گفت: «اندازه‌ها در بازار و به قیمت بازار تهیه می‌شود، البته به دلیل محرمانه بودن نمی‌توان اطلاعات دقیقی در مورد مبالغ ارائه کرد.»

این نشریه آلمانی می‌گوید هزینه فعلی حدود ۳.۵ میلیارد یورو در سال خواهد بود و هزینه‌های بیشتری ممکن است بر آن اضافه شود.

ولت ام سونتاگ همچنین نوشت که هزینه‌های اضافی از ماه اکتبر به تامین‌کنندگان انرژی و مشتریان نهایی در قالب مالیات گاز منتقل می‌شود.

روز گذشته نیز «کریستین کولمن» رئیس اتحادیه صنایع شیمیایی آلمان در سخنانی از خسارت فراوانی گفت که ممکن است در صورت ممنوعیت واردات گاز روسیه به آلمان وارد شود و اعلام کرد: درخواست تحریمی همه جانبه شامل گاز روسیه، غیر منطقی و وقیحانه است.

روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ» روز شنبه به نقل از این مقام آلمانی نوشت: کشور‌های اروپای شرقی تقریبا بطور کامل متکی به انرژی روسیه هستند؛ همچنانکه برای آلمان نیز مسأله گاز به منزله ستون فقرات محسوب می‌شود.

اتحادیه اروپا به شدت به واردات گاز از روسیه وابسته است، اما پس از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین، به دنبال کاهش این وابستگی است.

در همین راستا هفته گذشته سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا موافقت خود را با توقف واردات بخش اعظمی از نفت خام روسیه اعلام کردند، «شارل میشل» رئیس شورای اروپا، نیز گفت: «۲۷ کشور اتحادیه اروپا با تحریم نفت روسیه، که بیش از دو سوم از واردات نفت از این کشور را در برمی گیرد، موافقت کردند.»

شرکت گازپروم روسیه، هم عرضه گاز به لهستان، بلغارستان، فنلاند و هلند را پس از اینکه این کشور‌ها با درخواست روسیه مبنی بر پرداخت هزینه‌ها به روبل موافقت نکردند، متوقف کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
7891
۰۶:۱۷ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
و گلریزان المان برای تامین اسلحه برای اکراین.