سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض شرکت‌های فناوری به قوانین جدید هند در حوزه سایبر

شرکت‌های بزرگ فناوری در هند به قوانین تازه این کشور برای حوزه سایبر اعتراض کرده و آن‌ها ترس آور خواندند.

یکی از نماینده‌های شرکت‌های فناوری برتر به دولت هند هشدار داد که قوانین امنیت سایبری هند که قرار است در اواخر ماه جاری اجرایی شود، «محیطی ترس آور را به جای اعتمادافزا» ایجاد خواهد کرد و خواستار تاخیر یک ساله قبل از اجرایی شدن قوانین شده است.

براساس گزارش رویترز انجمن اینترنت و موبایل هند (IAMAI) که نمایندگی شرکت‌هایی از جمله فیس‌بوک، گوگل و ریلاینس را بر عهده دارد، این هفته در نامه‌ای به وزارت فناوری اطلاعات هند از دستورالعملی درباره امنیت سایبری که در آوریل ارائه شد، انتقاد کرد.

در میان سایر تغییرات، دستورالعمل تیم واکنش اضطراری کامپیوتری هند (CERT) شرکت‌های فناوری را ملزم می‌کند تا نقض داده‌ها را ظرف شش ساعت پس از مشاهده چنین حوادثی گزارش کنند و گزارش‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات را به مدت شش ماه حفظ کنند.

در نامه انجمن اینترنت و موبایل هند آمده است که هزینه پیروی از چنین دستورالعمل‌هایی می‌تواند «هنگفت» باشد، و مجازات‌های پیشنهادی برای تخلف از جمله زندان منجر به توقف فعالیت مؤسسات در هند به دلیل ترس خواهد شد.

این نامه تنها نامه‌ی یکی از ۱۱ انجمن مهم صنعت همسو با فناوری در هند استکه طی اوایل این هفته اعلام کرد الزامات جدید انجام تجارت در هند را دشوار می‌کند.

روز پنجشنبه گذشته نیز ارائه دهنده خدمات ExpressVPN سرور‌های خود را از هند حذف کرد و ادعا کرد که از مشارکت در تلاش‌های دولت هند برای محدود کردن آزادی اینترنت خودداری می‌کند.

هند در سال‌های اخیر مقررات مربوط به شرکت‌های بزرگ فناوری را تشدید کرده است، که باعث عقب‌نشینی این صنعت و در برخی موارد حتی تیرگی روابط تجاری بین دهلی نو و واشنگتن شده است.

با این حال دهلی نو گفته است که قوانین جدید مورد نیاز است، زیرا حوادث امنیت سایبری به طور منظم گزارش می‌شود، اما اطلاعات لازم برای بررسی آن‌ها همیشه به راحتی از سوی ارائه دهندگان خدمات در دسترس نبود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.