سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی ۱۲ هزار پرونده بازسازی در قطور به بانک‌ها

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی از معرفی ۱۲ هزار پرونده بازسازی در قطور به بانک‌ها خبر داد.

جعفر برزگر قره باغ گفت: ۱۴ هزار و ۲۰۰ فقره پرونده مربوط به زلزله‌زدگان بخش قطور در خوی  وجود دارد که تاکنون ۱۲ هزار و ۷۸۲ فقره در مراحل مختلف به بانک‌های عامل معرفی یا تسهیلات مربوط به آنها، پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت:برای این میزان پرونده ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و بر اساس پیشرفت فیزیکی واحدهای بازسازی شده، به آنها پرداخت شده است.

او می گوید: این تسهیلات در بخش‌های احداث و تعمیر واحدهای مسکونی و تجاری، تامین لوازم معیشتی خانگی و سرمایه‌ای و  احداث جایگاه دامی در اختیار متقاضیان خسارت دیده قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: برای هر واحد مسکونی روستایی ۴۰ میلیون تومان و شهری ۵٠ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۰ میلیون تومان در روستا و ١٢ میلیون تومان در شهر بلاعوض پراخت شده است.

برزگر گفت: پنج میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ١۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای احداث جایگاه دامی و پنج میلیون تومان بلاعوض جهت تامین لوازم معیشتی به خسارت دیدگان ناشی از زلزله قطور در نظر گرفته شده است.

او می گوید: در مجموع تاکنون یک هزار و ۴۰۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض به زلزله زدگان بخش قطور شهرستان خوی پرداخت شده است.

برزگر گفت: از مجموع ۶ هزار و ۱۳۰ واحد مسکونی خسارت دیده، چهار هزار و ۵۰۰ واحد احداثی بود که از این تعداد حدود ۴۰۰ واحد برای بازسازی اعلام آمادگی نکردند.

او گفت: همچنین یک هزار و ۶۳۰ واحد تعمیری در منطقه زلزله‌زده وجود داشت که عملیات ساختمانی آنها انجام و پس از تکمیل، تحویل صاحبان داده شده است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.