سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرورش بیش از ٨٠گونه گیاه دارویی در ایرانشهر

ایرانشهر با داشتن بیش‌ از ٨٠گونه گیاه دارویی و برداشت بیش‌ از ۶٠ تن از جمله مناطق مستعد پرورش انواع گونه‌های گیاهان دارویی در سیستان و بلوچستان است.

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایرانشهر گفت: ارتفاعات کوه خضر، دشت‌های منطقه و دشت سمسور بزمان و حاشیه رودخانه دامن از مناطق رویش انواع گونه‌های گیاهی در ایرانشهر است .

مسلم برشان گفت: پرورش گیاهان دارویی از جمله چای ترش، حنا، بومادران، موره، رازیانه، شیرین بیان، گل گاوزبان، آویشن، پونه، درمنه سیاه و سفید، گلدر، ریواس و ده‌ها گیاه دارویی در کنار رشد انواع قارچ‌ها و سبزی‌های کوهی تنها گوشه‌ ای از قابلیت‌ های فراوان این منطقه در زمینه تولید گیاهان دارویی محسوب می‌شود .

او گفت: دهها گونه گیاهی و دارویی در ایرانشهر وجود دارد که تا کنون این ظرفیت ناشناخته مانده و در صورت بهره‌برداری از آن‌ها زمینه ایجاد اشتغال برای ساکنان مناطق روستایی نیز فراهم می‌شود.

او گفت: نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی در ایرانشهر موجب شده گیاهان دارویی این منطقه بصورت فله به دیگر نقاط کشور حمل و پس از فرآوری با قیمت گزاف دوباره به شهرستان برای فروش بازگردانده شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایرانشهر گفت: دولت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری برای ایجاد کارخانجات فرآوری گیاهان دارویی حمایت می کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.