سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۳۰۰ درصدی ورودی خودروها به استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: آمار ورودی خودروها به استان در دو روز گذشته ۲۹۸ درصد نسبت به آمار ورودی تعطیلات خرداد ماه سال قبل افزایش یافته است.  

کلیم‌الله وثوقی گفت: در دو روز گذشته ۶۱ هزار و ۶۵ دستگاه خودرو از طریق راه های ارتباطی مختلف وارد این استان شده و ۳۵ هزارو ۱۹۳ دستگاه خودرو از استان خارج شدند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: آمار وسایط نقلیه ورودی به استان اردبیل امسال در مقایسه با خودروهای خارج شده از این استان در مدت زمان یاد شده ۷۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. 

وثوقی گفت: در حالی که آمار خودروهای ورودی به استان در روزهای ۱۲ و ۱۳ خرداد ماه سال گذشته ۱۵ هزار و ۴۵۰ دستگاه بود ، این میزان در روزهای مشابه  امسال به ۶۱ هزار و ۶۵ دستگاه رسیده که این میزان در مقایسه با سال قبل ۲۹۵ درصد افزایش یافته است.

او از افزایش آمار خودروهای خروجی از استان اردبیل به سمت مقاصد مختلف امسال  نسبت به خروجی خودروهای ۱۲ و ۱۳ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: آمار خودروهای خروجی از این استان در زمان یاد شده ۱۲ هزار و ۵۹۹ وسیله نقلیه بوده که این میزان ۱۷۳ درصد نسبت به آمار خودروهای خارج شده سال قبل افزایش دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت : بر اساس آمار ورودی و خروجی خودروها به استان امسال ورودی خودروها در ۱۲ و۱۳ خرداد ۲۹۵ درصد و در همین مدت خروجی وسایط نقلیه از این استان نیز ۱۷۳ درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وثوقی می گوید: افزایش ۷۴ درصدی خودروهای ورودی به آمار خروجی استان اردبیل امسال حاکی از افزایش زمان ماندگاری مسافر و گردشگران در مقایسه با سال گذشته است.

او گفت: ورودی و خروجی مسافر و خودروها در شهرستان خلخال نیز در دو روز گذشته همانند استان اردبیل است طوری‌که در چهار هزار و ۸۵۳ دستگاه خودرو از طریق گردنه الماس و جاده اسالم به خلخال وارد این شهرستان شدند و هفت هزار و ۵۲ دستگاه خودرو از طریق این جاده از خلخال خارج شدند که نسبت تردد ورودی خودروها به آمار خروجی ۶۹ درصد در این محور افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در محور ارتباطی خلخال به فیروزآباد و سرچم نیز ورودی مسافر و خودروها از این محور ارتباطی به شهرستان خلخال افزایش یافته و در دو روز گذشته ۱۳ هزار و ۲۳۳ دستگاه خودرو از این جاده وارد خلخال شده و در همین مدت سه هزار و ۲۱۲ دستگاه از خلخال خارج شدند که نسبت ورودی به خروجی تردد در این جاده ۴۰۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وثوقی می گوید: تعداد تردد خروجی خودروها در جاده اسالم در سال جاری نسبت به ایام سال قبل ۷۴ درصد و همچنین آمار ورودی وسایط نقلیه در این محور ۴۷۴ درصد بوده است. همچنین در جاده فیروزآباد خروجی خودروها ۹۵ درصد و ورودی خودروها هم هزار و ۳۲۷ دستگاه نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

او گفت: آمار وردوی و خروجی تردد در محورهای استان اردبیل و همچنین دو محور خلخال به اسالم و فیروزآباد نشان‌دهنده افزایش میزان ورودی و کاهش میزان خروجی مسافر و نیز افزایش زمان ماندگاری گردشگران در استان در تعطیلات اخیر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.