سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲۴۰ درصدی خرید گندم از کشاورزان خراسان رضوی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون ۳۳ هزار و ۳۵۰ تن محصول از کشاورزان این استان خریداری شده است.

وحیدرضا فریدونی گفت: در این مدت ۲ هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال بابت بهای محصول به گندمکاران پرداخت شده و بقیه نیز در دست پرداخت است.

از ابتدای فصل خرید گندم (۲۲ اردیبهشت‌ماه) تاکنون ۳۳ هزار و ۳۵۰ تن محصول از کشاورزان خراسان رضوی خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: کار خرید گندم توسط ۷۰ مرکز خرید شامل هشت مرکز دولتی، ۶ سیلوی بخش خصوصی و مراکز مباشر تعاون روستایی تا ابتدای مهرماه ادامه خواهد داشت، ابراز امیدواری کرد که تا پایان فصل خرید در مجموع ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود.

او گفت: از مجموع گندم خریداری شده توسط مراکز خرید این استان از ابتدای فصل خرید، چهار هزار و ۲۹۷ تن شامل محصول گندم کشاورزان گناباد، خواف، بجستان و رشتخوار توسط اداره غله و سیلوی گناباد خریداری شده است.

فریدونی گفت: قیمت تعیین شده برای خرید تضمینی گندم در امسال ۱۰۵ هزار ریال است. در صورت تحویل محصول به مراکز دولتی ۱۰ هزار ریال به عنوان جایزه تحویل به این قیمت افزوده می‌شود.

به گفته او، گندم با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید از کشاورزان خریداری می‌شود و حداکثر افت مجاز مفید و غیر مفید به ترتیب ۱۲ و پنج درصد تعیین شده است.

او از کشاورزان خواست که برای برداشت گندم از کشتزار‌ها عجله نکنند و بعد از آنکه میزان رطوبت آن به میزان لازم رسید، محصول را برداشت کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: اگر گندم خریداری شده دارای ۲ تا چهار درصد سن زدگی باشد به ازای هر کیلوگرم ۳۵۰ ریال از قیمت خرید آن کسر و در صورتی که سن زدگی بیش از چهار درصد باشد ۵۵۰ ریال از قیمت گندم کسر می‌شود.

فریدونی گفت: مراکز خرید استان تنها گندم کشاورزانی را خریداری می‌کنند که مشخصات هویتی آن‌ها در سامانه پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی ثبت شده باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.