سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۴ میلیون ایرانی اصلا دز اول واکسن کرونا هم تزریق نکرده اند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: حدود ۱۴ میلیون ایرانی حتی یک نوبت واکسن کرونا را هم دریافت نکرده‌اند.

شیراوژن گفت: در مطالعات انجام شده دنیا بین ۱۰ تا ۱۷ برابر احتمال مرگ و ابتلا به بیماری های سخت در میان کسانی که واکسینه شده اند کاهش می یابد.

او اضافه کرد: مشاهدات همکاران درمانی در بخش های درمانی و بخش های مراقبت ویژه به این منجر شد که فوت شدگان اکثرا از افرادی بوده اند که واکسیناسیون را انجام نداده بودند یا ناقص انجام داده بودند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: شهدای مدافع سلامت حدود ۲۳۵ نفر بوده اند و در سال ۹۹ که هنوز واکسیناسیون انجام نشده بود فوت شدند.

شیراوژن گفت: واکسیناسیون کرونا اثر جدی در بهبود شرایط دارد و باعث کاهش مرگ و میر افراد و مبتلایان به این بیماری خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا­ گفت: حدود ۱۴ میلیون نفر از هموطنان حتی یک نوبت واکسن کرونا را هم دریافت نکرده‌اند.

او اضافه کرد: بیش از ۸٠ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال دو نوبت واکسن را تزریق کرده اند و ۳ ماه در ستاد ملی کرونا مصوب شد که برای دانش آموزان ۵ تا ۱۲ سال واکسن تزریق شود اما این موضوع الزامی نشده و متاسفانه همراهی خوبی توسط مردم در این خصوص صورت نگرفته است.هیچ عارضه ای با تزریق واکسن ایجاد نشده است و نوه وزیر بهداشت و فرزند خودم نیز این واکسن را تلقیح کرده اند.

به گفته شیراوژن، بیش از ۲۳٠ پرونده های شهدای مدافع سلامت درست شده است و این عزیزان از گروه های مختلف مانند هیات علمی،بیش از ۶٠ پرستار، در حدود ۶٠ پزشک هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.