سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اگر عابرپیاده در تصادفات مقصر باشد همچنان بیمه به او تعلق می‌گیرد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: چنانچه عابرپیاده در تصادف مقصر حادثه باشد، قصور وی مانع استفاده از بیمه شخص ثالث راننده نمی‌شود.

سرهنگ محمدرضا محمدی گفت: بر اساس ماده ۲۱۵ آیین نامه راهور، عابر پیاده باید یکسری قانون و مقررات را رعایت کند و گاهی در تصادفات مقصر محسوب می‌شود با این حال بیمه شخص ثالث به او تعلق می‌گیرد.

او می‌گوید: بر اساس ماده ۲۱۵ آیین نامه راهور، پیاده رو باید از عابر پیاده استفاده کند در صورت نبودن پیاده رو باید برعکس حرکت خودرو‌ها سمت چپ سوار رو، در عرض از پل عابر، پل زیرگذر و جا‌هایی که خط کشی دارد تردد کند.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان، عابر پیاده حق تردد در آزادراه و بزرگراه را ندارد، اما اگر در آزادراه و بزرگراه تردد و تصادف کند مقصر حادثه تصادف محسوب می‌شود.

سرهنگ محمدی می‌گوید: بر اساس ماده چهار قانون ایمنی راه و راه آهن، اگر عابر پیاده در تصادفات مقصر باشد بیمه شخص ثالث ماشین به او تعلق می‌گیرد، اما این امر به شرطی است که ماشین بیمه شخص ثالث داشته باشد اگر ماشین بیمه شخص ثالث نداشته باشد راننده هیچ مسئولیتی در قبال تصادف نخواهد داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.