سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگردان برگزیده نمایش جشنواره فتح خرمشهر مطرح کرد؛

تئاتر دفاع مقدس باید واقع گرایانه باشد

محمدی گفت: در جشنواره‌های تئاتر مقاومت می‌توان تمام و کمال به موضوع جنگ پرداخت.

محمد محمدی، کارگردان نمایش " در انتهای شب " گفت: وقتی رژیم بعث عراق، عملیات شناسایی رزمندگان ایرانی را متوجه می‌شود در داخل کانال قیر داغ می‌ریزد و تعدادی از رزمنده ها شهید می شوند که در این نمایش قصه آنان روایت شده است.

نمایش "در انتهای شب" در بخش‌های مختلف جشنواره فتح خرمشهر موفق به دریافت چندین جایزه شده؛ پوریا رضایی رتبه اول بازیگری مرد را دریافت کرد.

سیدمحمد محمدی، رتبه اول کارگردانی و رتبه دوم نویسندگی را کسب کرد، همچنین بابت طراحی صحنه از او تقویر به عمل آمد.

این نمایش برگزیده به جشنواره بین المللی مقاومت تهران معرفی شد.

این نویسنده و کارگردان تئاتر، دلیل خودش برای اجرای این نمایش را نو بودن سوژه می‌داند. او ایده خود را از مطالعه درباره زندگی این شهیدان در سایت اینترنتی پیدا کرده است.

محمدی می‌گوید، خلاصه داستان این گونه است که ۸ نفر در داخل کانال پر از قیر داغ گیر می‌کنند و ویژگی قیر داغ این است که به سرعت سفت نمی‌شود و همینجور داغ می‌ماند.

به گفته او، نمایش " در انتهای شب" غربت رزمنده‌ها را با عنوان ناگفته‌ها از جنگ نشان می‌دهد.


محمدی دومین دوره است که در جشنواره فتح خرمشهر شرکت می‌کند. به دلیل محدودیت مکان اجرایی هر کار در این جشنواره دو بار اجرا شد که مردم از آن استقبال کردند.

او درباره جشنواره تئاتر فتح خرمشهر می‌گوید که در این جشنواره می‌توان بدون محدودیت به جنگ پرداخت. این نمایش رشادت‌های آن شهیدان را برای نسل امروز زنده می‌کند. بودجه‌ای که جشنواره به ما داد فقط ۹ میلیون تومان بود که فقط صرف هزینه رفت و امد و خوراک گروه شد.

محمدی تاکید می‌کند، فرصت دیده شدن این نمایش برای همه مردم در سراسر کشور باید فراهم شود. ما کارگردان‌ها باید کمک کنیم تا جشنواره‌های این چنینی از شعار زدگی خارج شوند. تئاتر دفاع مقدس باید واقع گرایانه باشد.


"در انتهای شب" یک تراژدی است

پوریا رضایی، بازیگر نمایش " در انتهای شب" گفت: من نقش اصلی این نمایش که یک جوان روستایی به نام نقی است را بازی می‌کنم. نقی از شب و تاریکی می‌ترسد.

فرمانده جنگ به او کمک می‌کند تا به ترسش غلبه کند، اما در داخل تله‌های عراقی‌ها می‌افتد و شهید می‌شود.

به گفته رضایی، این نمایش تراژدی است و این شخصیت در تاریکی هم گم می‌شوند. گوشه‌هایی هم به عملیات رمضان اشاره می‌کند که سربازان چه طور در عملیات شناسایی لو می‌روند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.