سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف

بیش از ۱۰ هزار نفر در خراسان جنوبی صاحب شغل می شوند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: برای تحقق بیش از ۱۰ هزار شغل در استان، انعقاد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی با دستگاه‌های مختلف در دستور کار قرار دارد.

اشرفی در نشست تبیین تفاهم‌نامه‌های خراسان جنوبی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: جلسه امروز به منظور تدوین تفاهم‌نامه‌ای برای استفاده از ظرفیت ستاد اجرایی برگزار شد.

او گفت: تفاهم‌نامه‌هایی که با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام منعقد می‌شود در ۲ حوزه ایجاد مشاغل خرد و کوچک مقیاس و پایدار در مناطق کمتر توسعه‌یافته خراسان جنوبی و اجرای طرح استان بدون بیکار خواهد بود.

اشرفی گفت: امسال بنابر اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سهم استان از اشتغال، ۱۰ هزار و ۷۷۹ نفر بوده که برای تحقق این برنامه، انعقاد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی با دستگاه‌های مختلف در دستور کار قرار دارد؛ طرح‌های خرد و کوچک، پایه طرح‌های کلانی خواهند بود که در اجرای طرح استان بدون بیکار لحاظ می‌شوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: نکته تأکیدی به دستگاه‌های اجرایی در این زمینه، توجه به ظرفیت‌های استان است و اینکه طرح‌ها مبتنی بر مزیت‌های خراسان جنوبی تدوین شوند.

او گفت: هدف نهایی از اجرای این طرح‌ها، تکمیل زنجیره تولید استان است؛ همچنین تبیین و تدوین طرح‌های اشتغالزای دستگاه‌های اجرایی مبتنی بر اسناد توسعه‌ای، سند آمایش سرزمین و سند سازگاری با کم‌آبی باشد.

اشرفی گفت: برای جلوگیری از هرگونه پراکنده‌کاری و موازی‌کاری و با هدف همسویی ادارات برای تحقق اهداف تفاهم‌نامه، کمیته‌های متناظر دبیرخانه استانی در شهرستان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر ضرورت کنترل و نظارت‌های مستمر در فرآیند انجام کار گفت: بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی علاوه بر پرداخت تسهیلات و تسهیل شرایط برای تحقق برنامه‌ها، وظیفه نظارتی هم دارند.

او گفت: خروجی این تفاهم‌نامه و موارد مشابه باید ایجاد اشتغال پایدار و مطلوب باشد؛ اینکه تسهیلات از چرخه اشتغال خارج نشده و در مسیر درست هزینه شود، مهمترین هدف ما از تأکید بر استمرار نظارت‌ها در فرآیند انجام کار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.