سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۱۱ نمونه طلای پایین‌تر از ۱۸ عیار در گلستان

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های استاندارد گلستان گفت:طی طرح نظارت استاندارد بر مراکز عرضه مصنوعات طلا، ۱۱ نمونه طلای پایین‌تر از ۱۸ عیار شناسایی شد.

مهدیس مسیبی گفت: با هدف نظارت بر عرضه و توزیع مصنوعات طلا، با حضور فعال نماینده اتحادیه طلا و جواهر، ۳۲ نمونه مصنوع طلا دارای کد شناسایی از واحد‌های صنفی شهرستان‌های گرگان و بندرترکمن گرفته و برای تعیین عیار و بررسی میزان مطابقت با استاندارد ملی، به آزمایشگاه عیارسنجی ارسال شد.

به گفته مسیبی از میان نمونه‌های اخذ شده، ۲۱ نمونه برابر با ۶۷ درصد مطابق با استاندارد ملی یعنی ۱۸ عیار و بالاتر و ۱۱ نمونه برابر با ۳۳ درصد، مغایر با استاندارد ملی یعنی کمتر از ۱۸ عیار بود.

او گفت: از بین نمونه‌های مغایر، ۴ نمونه دارای نقص جزئی، ۶ مورد دارای نقص عمده و یک مورد دارای نقص بحرانی بود.

مسیبی گفت: نتیجه آزمون‌ها به همراه اخطار قانونی به کارگاه‌های سازنده داخل استان و نیز ادارات کل استاندارد و  کارگاه‌هایی که خارج از استان بودند، ارسال شد.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های استاندارد گفت:در سال گذشته، ۵۱ مورد بازرسی و ۳۹ مورد نمونه برداری از کارگاه‌های طلاسازی استان انجام شد.

مسیبی در ادامه گفت: طی بازرسی‌های سال گذشته، ۳۰ نمونه طلا از طلافروشی‌های استان گرفته شد و مورد آزمون قرار گرفت که از این بین، ۱۱ نمونه برابر با ۳۷ درصد مطابق با استاندارد و ۱۹ نمونه برابر با ۶۳ درصد مغایر با استاندارد بود.

مسیبی هشدار داد: شهروندان هنگام خرید طلا به کد ساخت روی آن دقت کنند و با قرار دادن حرف لاتین G که حرف اول کلمه gold به معنی طلاست در کنار کد ساخت حک شده روی طلا و ارسال آن به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، شخصا از وضعیت اصالت و اعتبار نشان استاندارد آن اطمینان حاصل کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.