سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

صرفه جویی ۱۴۵ هزار میلیارد تومانی در واردات نهاده

رئیس اتحادیه تعاونی‌های عشایری دامداران متحرک گفت: با اصلاح نظام یارانه از محل واردات ۲۰ میلیون تن نهاده رقمی بالغ بر ۱۴۵ هزار میلیارد تومان صرفه جویی می‌شود.

آقای فضل خرم گفت: در فروردین ۲۲۰ هزار تن نهاده برای دام روستایی عشایر و دام سنگین روستا در سامانه بارگذاری شده که سهم جامعه عشایری ۱۰۲ هزار تن از این میزان است.

به گفته او، مطرح شدن تولید قراردادی به دامدار و عشایر کمک می‌شود که دام در بازه زمانی ۵ ماهه به بازار عرضه شود تا تولیدکننده در چرخه تولید فعال بماند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایری دامداران متحرک ایرانیان گفت: با اصلاح نظام یارانه و آزادسازی قیمت، صرفه جویی ۱۴۵ هزار میلیارد تومانی در واردات نهاده داریم و عرضه و تقاضا بازار را به تعادل می‌رساند، کما اینکه قیمت مرغ و تخم مرغ تعدیل شده است. طبق گفته دست اندرکاران بازار گوشت متوسط قیمت کنونی هر کیلو دام ۷۰ هزار تومان است، اما با اصلاح نظام یارانه و ازادسازی قیمت‌ها انتظار می‌رود که قیمت دستوری برای دام اعلام نشود و بازار تابع مکانیزم‌ عرضه و تقاضا باشد.

بنابر آمار اتحادیه تعاونی‌های عشایری دامداران متحرک ایرانیان، ماهانه ۱۳۰ هزار تن نهاده دامی برای عشایر بارگذاری شده، در حالی که با وجود شرایط خشکسالی و کاهش یک میلیون و ۶۰۰ هزار تنی علوفه مرتعی میزان نیاز بیش از این رقم بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.