سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح هوشمند فروش آرد و نان از ماه آینده در استان همدان

استاندار همدان گفت: طرح هوشمند فروش آرد و نان از ماه آینده دراین استان اجرایی می‌شود.

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: آمادگی برای اجرای طرح مدیریت هوشمند فروش آرد و نان را داریم و برهمین اساس اجرای این طرح به منظور جلوگیری از قاچاق و فروش خارج از شبکه آرد و نان از ماه آینده در سطح استان آغاز می‌شود.

امروز جلسه در شورای آرد و نان استان همدان برگزار شد.

او گفت: مبلغ قابل توجهی از یارانه‌های دولتی سالانه به آرد اختصاص داده می‌شود که باید صرف پخت نان برای مردم شود.

استاندار همدان گفت: در بعضی موارد این آرد به شکل آزاد و خارج از شبکه به فروش می‌رسید یا قاچاق می‌شد که این موضوع اتلاف هزینه‌های بیت المال و نارضایتی مردم را به دنبال داشت.


او گفت: با فعال شدن سامانه جدید خرید نان از هر گونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری و انگیزه و زمینه تخلف از سوی نانوایان حذف می‌شود.
استاندار در ادامه گفت: اجرای این طرح در استان زنجان به عنوان پایلوت (آزمونه) آغاز شده و نواقص احتمالی آن ارزیابی و رفع می‌شود.

قاسمی فرزاد گفت: استان همدان با تجهیز هزار و ۷۵۰ نانوایی از ۲ هزار نانوایی به دستگاه پوز هوشمند در رتبه برتر کشوری قرار دارد و تا ۳۱ خرداد ماه این دستگاه در تمام نانوایی‌های استان نصب و فعال می‌شود.

او گفت:در این طرح محدودیت خاصی برای خرید نان برای افراد و یا افزایش قیمت وجود ندارد.

قاسمی فرزاد می‌گوید: در قالب این طرح، شهروندان باید برای خرید نان از کارت‌های بانکی خود استفاده کنند و امکان پرداخت وجه نقد در این سامانه (به صورت یارانه) وجود ندارد.

به گفته استاندار همدان؛ با فعال شدن این سامانه و خرید کارتی نان به واحد‌های خبازی عرضه کننده نان با قیمت مصوب صنف و صنعتی، یارانه پرداخت می‌شود.

قاسمی فرزاد گفت: دستگاه پوز یک داشبورد مدیریتی است که میزان فروش نان، تعداد افراد مراجعه کننده به نانوایی، ساعات کار واحد نانوایی و اوج کار را نشان می‌دهد و مجهز به جی پی اس است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.