سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکمیل سد‌های کردستان نیازمند بیش از ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت:بر اساس بررسی‌های صورت گرفته برای اتمام و بهره‌برداری از سد‌های در دست اجرای استان ۵ هزار و ۹۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

آرش آریانژاد گفت: تاکنون برای سد چراغ ویس سقز با ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی، ۲ هزار و ۱۵۹ میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن ۹۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: برای سد عباس آباد بانه با ۹۸ درصد پیشرفت، یک هزار و ۲۵۴ میلیارد ریال هزینه شده و برای بهره‌برداری آن ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

به گفته او پیشرفت فیزیکی سد سیازاخ دیواندره ۹۰ درصد است و تاکنون برای آن ۲ هزار و ۸۵۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای اتمام این طرح ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر باید هزینه شود.

آریانژاد میزان پیشرفت سد‌های امیرآباد - رمشت کامیاران را ۹۶ درصد اعلام کرد و گفت: برای ساخت این پروژه ۲ هزار و ۲۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای بهره‌برداری از آن ۹۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: سد سورال دهگلان ۹۵ درصد پیشرفت دارد و برای اتمام این سد ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و تاکنون در همین پروژه ۱۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

او می گوید: سد زیویه کامیاران ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و  بر اساس آخرین محاسبه انجام شده، ۵۱۵ میلیارد ریال برای این پروژه سرمایه‌گذاری شده است و برای بهره‌برداری از آن نیز ۱۴۶ میلیارد ریال دیگر باید هزینه شود.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان برای بهره برداری از سد‌های گاران مریوان و سنگ سیاه قروه که به اتمام رسیده‌اند، به ترتیب یک هزار و ۴۷۷ میلیارد ریال و ۱۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.